مدیرکل فرودگاههای استان آذربایجان شرقی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا از پایان موفق آمیز عملیات حج تمتع سال ۱۳۹۸ در فرودگاه تبریز خبر داد و گفت: پروازهای رفت و برگشت حج تمتع سال ۹۸ این فرودگاه بدون کوچکترین مشکلی انجام شد و طبق بررسی های انجام شده رضایت حداکثری زائرین و مستقبلین از نحوه خدمات رسانی در این فرودگاه تامین شد که این موضوع جز با همکاری مردم امکان پذیر نبود.

رامین آذری خاطرنشان کرد: عملیات اعزام حجاج استان آذربایجان شرقی و اردبیل از تاریخ ۳ مرداد آغاز شد و طی مدت ۷ روز  تعداد ۴۹۵۹ نفر از حجاج در قالب ۲۱ پرواز از فرودگاه شهید مدنی تبریز اعزام شدند.

آذری گفت: عملیات برگشت حجاج نیز از تاریخ ۱۲ شهریور آغاز شد و در مدت ۶ روز تعداد  ۴۹۵۳  نفر مسافر در قالب ۲۰ پرواز به شهر تبریز بازگشتند.

مدیرکل فرودگاههای استان در رابطه با تدابیر اتخاذ شده در فرودگاه تبریز برای مدیریت هرچه بهتر عملیات حج امسال گفت: برنامه ریزی ها و هماهنگی لازم جهت انجام هرچه بهتر عملیات حج امسال از حدود ۲ ماه قبل از آغاز عملیات رفت اتخاذ شد که اقدامات متنوعی از جمله آسفال جاده دسترسی ترمینال حجاج، طراحی و رنگ آمیزی، تقویت و بهسازی سیستم سرمایش ترمینال حجاج، خط کشی پارکینگ خودروهای میدان حج را شامل می شد.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با هدف ارائه خدمات هوایی، پروازهای برنامه ای و غیر برنامه ای، آموزشی و نظامی برای مسافران، متقاضیان و سایر ارگان های کشوری، تحت نظارت ضوابط سازمان جهانی هوانوردی تأسیس شده است.

قدمت فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز به سال ۱۳۲۹ بر می گردد. وسه سال پیش از ساخت این فرودگاه و در سال ۱۳۲۶ دفتری با عنوان بیسیم هوایی در شهر تبریز فعالیت خود را آغاز کرد تا اینکه در سال ۱۳۲۹ با تغییر نام به ایستگاه هوایی، به یک باند پروازی مجهز شد و این مکان بعد از گذشت ۶ سال به دستگاه های ناوبری مجهز شده و از آن پس به نام فرودگاه تبریز نامیده شد.

پرواز حجاج از طریق این فرودگاه برای نخستین بار در سال ۱۳۵۶ آغاز شد و کمتر از بیست سال بعد، فرودگاه عنوان بین المللی را کسب کرد و از آن زمان به عنوان یک فرودگاه درجه یک و نیز یکی از چهار فرودگاه آسمان باز، خدمات هوایی خود را به پروازهای داخلی، خارجی و عبوری ارائه می دهد.

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.