به گزارش ایرنا، علی جهانگیری روز چهارشنبه در نشست با سرپرست پژوهشگاه استاندارد ایران،  بر ضرورت توجه به موضوع استانداردسازی در بخش های مختلف تولیدی، خدماتی و سایر حوزه ها تاکید کرد.

وی با بیان اینکه تمام ارکان اقتصاد، قابلیت دانش بنیان شدن را دارند، افزود: مجموعه های دانش بنیان نیز برای توسعه کسب و کار خود، باید به افزایش کیفیت تولید و توان رقابت با رقبای داخلی و خارجی توجه کنند.

جهانگیری سامان دهی اصناف استان را یکی از اولویت های جدی مدیریت ارشد استان عنوان کرد و گفت:  امیدواریم در آینده نزدیک شاهد تحقق این موضوع و تدوین برنامه های مدون و تخصصی برای استانداردسازی اصناف باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی بر اهمیت توجه به استانداردسازی در حوزه خدمات نیز تاکید کرد.

سرپرست پژوهشگاه استاندارد ایران نیز با اشاره به ظرفیت های استان و تبریز برای پیشبرد برنامه های سازمان استاندارد، عنوان کرد: نظارت بر کیفیت کالاهای تولیدی در کشور و کیفیت کالاهای وارداتی و صادراتی، از جمله مهم ترین وظایف ماست.

فرزانه انصاری بر ضرورت ارتباط تنگاتنگ دستگاه های اجرایی با سازمان استاندارد تاکید کرد و ادامه داد: تدوین ضوابط فنی برای تمامی دستگاه های اجرایی از نیازهای فعلی کشور است که امیدواریم دستگاه های دولتی به این امر، توجه ویژه ای داشته باشند.

به گزارش ایرنا، در این جلسه تفاهم نامه ای میان اداره کل استاندارد استان آذربایجان شرقی و پژوهشگاه استاندارد ایران امضا شد.

۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.