رضا خلیلی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طبق روال سال های گذشته، خدمات اتوبوس های تبریزگردی برای گردشگران داخلی و خارجی رایگان بوده و تنها برای بازدید از موزه های سطح شهر  باید هزینه پرداخت کنند.

وی اضافه کرد: بر اساس امارهای موجود از ابتدای تابستان تا پایان مرداد ماه جاری تعداد ۲۰ هزار و ۶۱۵ نفر از گردشگران بهره مند از اتوبوس های تبریزگردی از موزه شهر و ۱۷ هزار و ۸۶۶ نفر از موزه استاد شهریار بازدید کرده اند.

به گفته خلیلی این آمار بر اساس بلیت فروشی موزه های تبریز از آغاز طرح تابستانی امسال اعلام می شود.

وی با اشاره به فعالیت تاکسی های «از من بپرس» در سطح شهر برای خدمات دهی بهتر و بهینه به گردشگران، گفت: تعداد ۱۵ دستگاه تاکسی «از من بپرس» در قالب طرح تابستانی در مبادی ورودی و اماکن پرتردد شهر حضور دارند که از ابتدای تیر تا پایان مرداد پاسخگوی ۱۰۲ هزار و ۱۵ نفر از گردشگران بوده اند.

به گزارش ایرنا، کهن شهر تبریز به سبب جایگاه تاریخی خود همواره به شهر موزه ها و خانه های تاریخی شهرت داشته است که در این بین موزه های شهرداری تبریز در مناسبت های مختلف از عید نوروزگان گرفته تا روزهای پر گردشگر تابستانی از مهمترین نقاط گردشگری محسوب می شود.

موزه شهر و شهرداری تبریز، مهمترین نمونه از موزه های شهرداری تبریز است که به سبب موقعیت مکانی و قدمت خود همواره رکورددار بازدید گردشگران بوده است، این موزه به عنوان نخستین و تنها موزه تاریخ شهرداری‌های ایران مطرح است که پس از کشور چین در ردیف اولین موزه‌های شهرداری‌های جهان نیز قرار دارد.

خانه - موزه استاد شهریار نیز در محله مقصودیه یکی از محله‌های قدیمی شهر تبریز از دیگر موزه های تحت پوشش شهرداری است که ساختمان فعلی موزه سومین منزلگاه استاد شهریار شاعر معاصر ایران بوده که در سال ۱۳۴۷ توسط او خریداری شده و در ۲۰ سال پایانی عمر استاد محل زندگی وی بوده است.

خانه علی مسیو، خانه ای به جا مانده از دوره قاجار، به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران از دیگر موزه های تحت مدیریت شهرداری تبریز است که منزلگاه علی مسیو مغز متفکر و پیشوای گمنام انقلاب مشروطیت و یکی از نخستین فعالان اجتماعیون عامیون در انقلاب مشروطه ایران بوده است.

موزه‌های بازار و مشاغل، موزه فوتبال، خانه موزه نیکدل از دگیر موزه های مهم تحت مدیریت شهرداری تبریز است.

۳۰۳۸/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.