علی سلطانی روز سه شنبه در گفتگو با ایرنا اعلام کرد: مالکان این واحدها می توانند علاوه از مبلغ مذکور، از مبلغ ۱۰میلیون تومان با بهره ۱۸درصد برای هزینه کمکی و مبلغ ۱۵ میلیون تومان با بهره ۴ درصد بعنوان ودیعه مسکن برای نوسازی واحد خود بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه محلات مسجد کبود،  مسجد جامع اهر و قسمتی از محله حزب اله به‌ عنوان بافت‌های فرسوده شهر اهر انتخاب‌شده‌اند، اضافه کرد: شهرداری اهر در این محلات متقاضیان تسهیلات را به راه و شهرسازی معرفی می‌کند و با ثبت‌نام در سامانه، تسهیلات در حداقل زمان ممکن به متقاضیان تسهیلات احیای بافت‌های فرسوده پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تأمین قیر رایگان طرح بازآفرینی شهری بر عهده اداره راه و شهرسازی است، خاطرنشان کرد: اهر جزو پنج شهر استان است که به‌ عنوان پایلوت اجرای طرح بازآفرینی شهری انتخاب‌شده است و مناطق چلب وردی، شله بران و بهرام‌آباد به ترتیب اولویت‌های طرح بازآفرینی شهری هستند.

سلطانی گفت: در محله چلب وردی  علاوه بر اجرای آسفالت ریزی کوچه ها سه پروژه دیگر از قبیل احداث دیوار ضلع غربی گورستان. جدول کشی و پیاده رو سازی با اعتبار ۳ میلیارد ریال توسط اداره کل راه و شهرسازی در حال اجرا است.

رییس اداره راه و شهرسازی اهر با اشاره به اینکه در اهر ۵ هزار و ۲۰۰ واحد مسکن مهر داریم، اظهار داشت: از این تعداد ۳۲۰۰ واحد خود مالکی هستند و ۲۰۰۰ واحد دیگر نیز به‌صورت تعاونی، گروهی و تفاهم‌نامه سه‌جانبه احداث‌شده و اکثر واحدها به متقاضیان تحویل‌ داده شده است.

وی  با اعلام اینکه همزمان با هفته دولت امسال پروژه بهسازی وآسفالت راههای روستایی نقدوز، خلفیان، شیخ قشلاقی، ساری سولی، محور چولقشلاقی به طرف پیجیک و بالی قشلاقی به طول ۱۷ کیلومتر بهره برداری شد، افزود: ۷ کیلومتر بهسازی و آسفالت راه های روستایی مصطفی چایی و دغلیان علیا و سفلی با مجموع اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره برداری رسیده است.

سلطانی گفت: در ۱۶ روستای دیگر شهرستان اهر هم طرح بهسازی به منظور اجرای آسفالت در دست اجراست.

۷۷۲۵/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.