به گزارش ایرنا حسن ربانی ارشد عصر یکشنبه در نشست ستاد بازآفرینی پایدار شهری ملایر افزود: برای این تعداد واحد مسکونی باید توسط شهرداری در محله های هدف بازآفرینی پروانه ساخت صادر شود.
وی با بیان اینکه برای ساخت مسکن در محله های هدف بازآفرینی ملایر باید نگاه ویژه ای باشد افزود: این در حالیست که شهرداری های بزرگتر برای ساخت مسکن در این محله ها و تشویق مردم، پروانه های رایگان صادر می کنند.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با تاکید بر اینکه هیچ حقی از ملایر در اجرای طرح بازآفرینی ضایع نشده است تاکید کرد: نگاه ما به این شهرستان مثبت است.
ربانی ارشد با اشاره به اجرای طرح بازآفرینی در محله سرجو همچون مرکز فرهنگی با 14 میلیارد ریال و مرکز درمانی با هشت میلیارد ریال اعتبار گفت: این طرح ها به شهرداری واگذار شده که باید تا قبل از پایان سال مالی اعتبار این طرح ها جذب شود.
وی ادامه داد: طرح های بازآفرینی نباید تنها در مسائل عمرانی دیده شود و طبق قانون زمین های دولتی که در محله های هدف بازآفرینی در اختیار دستگاه های اجرایی است باید به ستاد بازآفرینی معرفی شوند.
مدیرکل راه و شهرسازی گفت: در همین رابطه واحدهای مسکونی که در محله های هدف بازآفرینی بدون سند ملکی هستند، باید سنددار شوند.
ربانی ارشد با اشاره به وجود زمین های راه و شهرسازی در این محله ها بیان کرد: راه و شهرسازی ملایر در محله قدیمی دولت آباد زمین دارد که آمادگی لازم برای مشارکت با بخش خصوصی و انبوه سازان را داریم.
وی تاکید کرد: هر دستگاه اجرایی که در محله های هدف بازآفرینی شهری هزینه کند، دولت در قالب اهرم تشویقی به آنها کمک می کند.
ربانی ارشد همچنین به اختصاص 2 مرحله سهمیه قیر به استان همدان در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در 2 مرحله 60 و 550 تن قیر به ملایر اختصاص یافت که باید در محله های هدف بازآفرینی شهری استفاده شود.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان در رابطه با حل مشکلات مسکن مهر ملایر نیز ادامه داد: شهرداری باید به تعهد خود در راستای محوطه سازی مسکن مهر عمل کند.
ربانی ارشد تاکید کرد: برای ساخت دیواره حائل مسکن مهر ملایر نیز از محل یارانه های غیرنقدی آماده امضای تفاهم نامه با شهرداری هستیم.
وی درباره چهارخطه محور ملایر، سامن به بروجرد نیز گفت: این طرح دارای ردیف ملی نیست و تاکنون از محل نقاط حادثه خیز سازمان راهداری برای آن تامین اعتبار شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی همدان با بیان اینکه امسال سه کیلومتر دیگر این مسیر زیر بار ترافیک می رود افزود: برای تکمیل این مسیر نیازمند کمک و پیگیری نمایندگان ملایر برای تخصیص اعتبار هستیم.
ربانی ارشد همچنین به بدهی 30 میلیارد ریالی به مالکان محور ملایر به توره اشاره و بیان کرد: نمایندگان ملایر در این زمینه برای تخصیص اعتبارات مورد نیاز از محل شرکت ساخت به ما کمک کنند.

** اجرای 9 طرح بازآفرینی شهری در ملایر
رییس اداره راه و شهرسازی ملایر نیز گفت: 9 طرح بازآفرینی شهری با اعتبار 61 میلیارد و 256 میلیون ریال در شهر ملایر اجرا می شود.
علیرضا صارمی بیان کرد: این طرح ها در محله های هدف بازآفرینی شهری «شمس آباد» و «سر جو» اجرا می شود.
وی افزود: طرح های محله شمس آباد شامل احداث و تکمیل پارک میرفتاح، بهسازی و تامین شبکه فاضلاب، تکمیل دیوارکشی و پوشش رودخانه، تکمیل و احداث پارک گلستان و دیوار کشی و پوشش کانال کمربندی حاج محمدملایری است.
صارمی همچنین احداث مرکز فرهنگی، بهسازی و تامین شبکه فاضلاب، پارک و زمین ورزشی روباز و احداث مرکز درمانی را از طرح های بازآفرینی قابل اجرا در محله سر جو عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، 95 محله در استان همدان و پنج محله در ملایر برای اجرای طرح بازآفرینی شناسایی شده است.
7528/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.