لیلا رسولی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بخش خون مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز دارای ۴۰ تخت فعال و پنج تخت اکسترا می باشد که همگی فعالند.

وی اظهار داشت: کودکانی که شیمی درمانی می شوند، نیاز به مراقبت های بیشتری دارند از این رو برای طی مراحل درمانی در بیمارستان بستری می شوند.

رسولی گفت: با توجه به آمارهای جدید و افزایش صف انتظار شیمی درمانی به ۳۰ بیمار، پزشکان و پرستاران این مجموعه به منظور کاهش صف انتظار، تصمیم به اضافه کاری به صورت داوطلبانه گرفتند.

وی اضافه کرد: هدف از انجام این حرکت داوطلبانه کمک به خانواده‌های بیماران برای رها شدن از دغدغه فکری نوبت شیمی درمانی و استرس ناشی از آن است. 

مدیر خدمات پرستاری بیمارستان کودکان تبریز با اشاره به ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابه فوق تخصصی مردانی آذر برای کودکان گفت: با راه اندازی بخش خون و هماتولوژی و انکولوژی در این بیمارستان، بیماران دیگر دغدغه صف انتظار برای شیمی درمانی را نخواهند داشت.

مرکز آموزشی و درمانی کودکان تبریز به عنوان مرکز تخصصی و فوق تخصصی اطفال زیر ۱۴ سال در شمال غرب کشور فعالیت می کند. 
بخش های مختلف جراحی عمومی، گوش و حلق و بینی، ICU مراقبت های ویژه نوزادان و اطفال، داخلی، گوارش، کلیه، ارولوژی، بخش های عفونی، نوزادان، انکولوژی (خون)، آلرژی، غدد و داخلی قلب و عروق در این بیمارستان فعال است. 
درمانگاه های تخصصی هموفیلی، تالاسمی و شیمی درمانی و درمانگاه های فوق تخصصی در این مرکز دایر است. 

بخش خون و انکولوژی بیمارستان کودکان تبریز با همکاری شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی تبریز با هزینه ای در حدود ۱۳۰ میلیارد ریال در سال ۹۴ احداث و تجهیز شده است. 
استان آذربایجان شرقی با سه میلیون و ۷۲۴هزار و ۶۲۰ نفر جمعیت، از استان های پرجمعیت ناحیه شمال غرب ایران است. 

۶۱۲۰/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.