به گزارش ایرنا، "محمد محمدپور" روز پنجشنبه در بازدید از ۲ موسسه فرهنگی و هنری در تبریز، اظهار کرد: با توجه به عزم دولت برای ایجاد زمینه فعالیت موسسات مردم محور، توسعه و توانمندسازی موسسه های فرهنگی و هنری شتاب بیشتری به خود گرفته و در حال حاضر شاهد توسعه‌ فعالیتهای این موسسه ها هستیم.

وی، هموار کردن مسیر و آماده کردن بستر برای رشد و بالندگی موسسه های فرهنگی و هنری را از وظایف ارشاد دانست و گفت: وجود موسسه های فرهنگی و هنری باید سرمایه گذاری در جامعه را به طرف فرهنگ و هنر سوق دهد تا فعالیت های فرهنگی تولیدات هنری بتوانند در اقتصاد ملی و درآمد ناخالص ملی نقش تعیین کننده و تاثیر گذاری داشته باشند.

محمدپور با اشاره به اهمیت موسسه های فرهنگی در رشد و بالندگی زیر ساخت های فرهنگی یک جامعه،  تاکید کرد: موسسه های فرهنگی در برنامه‌های راهبردی و سیاست‌های ما جایگاه مهمی دارند و می‌توانند نقش موثری را در توسعه‌ فرهنگی برعهده گیرند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: مصرف فرهنگی سبک خاصی از زندگی ما را شکل می­دهد و بخشی از نیازهای ما را مرتفع ساخته و سامان می‌بخشد و نقش مهمی در رونق اقتصاد فرهنگ نیز دارد،  از این رو در حال حاضر مصرف­ کالاهای فرهنگی و برنامه­ ریزی درباره الگوی مصرف کالاهای فرهنگی یکی از مسایل مورد توجه برنامه­ ریزان فرهنگی کشور و استان است.

محمدپور، با بیان اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با همراهی اهالی فرهنگ و هنر و برنامه‌ریزی، سعی در ارتقای شاخص مصرف فرهنگی در جامعه دارد، گفت: یکی از دغدغه ­های مهم در هر جامعه ­ای این است که چه عواملی نوع و میزان مصرف فرهنگی و کالاهای فرهنگی را تعیین می ­کنند و موسسات فرهنگی و هنری می‌توانند در تعیین نوع و میزان مصرف فرهنگی نقش موثری ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از موسسه فرهنگی هنری "فصل هنر اردیبهشت" به مدیرمسئولی "مهدی حیدری" و موسسه فرهنگی و هنری "طلایه‌داران افق علم" به مدیرمسئولی "علی پیری" بازدید کرد.

۳۰۹۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.