منوچهر رحمانی روز چهارشنبه در حاشیه نخستین جشنواره بادام شهرستان مرند در روستای دولت آباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به رتبه بالای شهرستان در تولید برخی محصولات کشاورزی اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته، مدیریت اصلاح باغات، مصرف بهینه، تولید مکانیزاسیون و افزایش مقدار کمی و کیفی تولید و بهره وری از جمله اولویت های ما در بخش کشاورزی است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره های مختلف در این شهرستان گفت: اجرای جشنواره ها بسیار مهم بوده و موجب معرفی انواع محصولات در شهرستان می شود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند افزود: برگزاری این جشنواره ها از جمله جشنواره بادام موجب تقویت انگیزه و افزایش شوق تلاشگران در این عرصه شده و آنها را به افزایش تولید و کشت محصول ترغیب می کند.
وی خاطرنشان کرد: ما می توانیم با معرفی محصول از طریق جشنواره ها، به بازاریابی و فروش محصول کمک کرده و موجبات بهبودی اقتصاد منطقه را فراهم نماییم.
رحمانی اعلام کرد: حدود ۵۱۰ هکتار از باغات بادام شهرستان بارده بوده و ۴۶۰ کیلوگرم در هکتار بادام بدست می آید.

نخستین جشنواره بادام شهرستان مرند با حضور فرماندار شهرستان ویژه مرند و مسوولان شهرستان در روستای دولت آباد برگزار و در پایان از بادام کاران نمونه شهرستان نیز تجلیل و قدردانی شد.
در حاشیه این جشنواره نیز غرفه های عرضه مستقیم بادام و نیز غرفه های نمایش و فروش صنایع دستی و محصولات بومی شهرستان برپا شده بود.

/۳۰۷۱/۹۹۱۶/۶۱۳۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.