ارتین کمالی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  اعلام کرد: از این تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۰ نفر مرد و ۳ هزارو ۸۷۲ نفر زن بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته هر کدام به ترتیب حدود ۵ و ۲.۵ درصد افزایش را نشان می دهد.

وی افزود: صدمات ناشی از نزاع در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۴ درصد افزایش یافته است.

کمالی گفت: در تیر ماه امسال آمار مراجعان نزاع با ۴۵ نفر کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴ هزارو ۴۳۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۳ هزار و ۲۵۰ نفر مرد و یک هزار و ۱۸۴ نفر زن بودند.

وی یادآوری کرد: کل مراجعان مدعی صدمات نزاع در سال گذشته به ادارات پزشکی قانونی استان برابر با ۳۷ هزار و ۵۰۰ نفر بود که از این تعداد ۲۷ هزار و ۱۹۲ نفر مرد و ۱۰ هزار و ۳۰۸ نفر زن بودند.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تاکید کرد: مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد.  
وی گفت: مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحت نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیز بودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است.  
کمالی یادآوری کرد: برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است.  
وی ادامه داد: در صورت وجود جراحت و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.  

۶۱۲۰/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.