بر اساس اعلام اداره کل پزشکی قانونی استان، در سال گذشته 37 هزار و 436 نفر به دلیل صدمات ناشی از نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مراجعه کردند .     به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال 96 که تعداد مراجعان نزاع 35 هزارو 337 نفر بود،شش درصد افزایش یافته است . 
از کل مراجعان نزاع در سال گذشته تعداد 27 هزار و 129 نفر مرد و 10 هزار و 307 نفر زن بودند . 
این در حالی است که در طی سال 1396 تعداد 25 هزار و 802 نفر از مراجعان نزاع به ادارات پزشکی قانونی استان مرد و 9 هزار و 535 نفر زن بودند . 
در اسفند ماه سال گذشته آمار مراجعان نزاع با 2 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال 1396 به 2 هزار و 455 مورد رسیده که از این تعداد یک هزار و 794 نفر مرد و 661 نفر زن بودند . 
بر اساس این گزارش؛ مراجعه کنندگان در هنگام مراجعه به پزشکی قانونی باید به خاطر داشته باشند که ظاهر خون آلود تاثیری در صدور نظریه کارشناسی توسط پزشکی قانونی ندارد .   مبنای صدور نظریه کارشناسی در خصوص جراحت نوع جراحت و عمق آن است و معاینه دقیق تر ضایعات نیازمند تمیزبودن موضع و بررسی دقیق آن توسط کارشناس پزشکی قانونی است . 
برای صدور نظریه کارشناسی در خصوص صدمات ناشی از نزاع توسط سازمان پزشکی قانونی ارائه معرفی نامه از مراجع قضایی و یا کلانتری الزامی است . 
در صورت وجود جراحت و صدمات عمده و تهدید کننده، فرد می تواند پس از انجام اقدامات درمانی به پزشکی قانونی مراجعه کند، سوابق اقدامات انجام شده از سوی پزشکی قانونی از مرجع درمان کننده اخذ خواهد شد تا حقی از فردی ضایع نشود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.