خیراله خادمی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از این طرح در حال اجرا،  گفت این مسیر ۱۴۴ کیلومتر مسیر قدیم و به لحاظ زمانی ۵ ساعت زمان سفر را کوتاه می کند.

 وی اعلام کرد: برای انجام این طرح یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون هزینه شده است که البته هزینه به روز شده آن ۵ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

 خادمی ادامه داد: ۱۳۲ کیلومتر از مسیر بستان آباد - میانه به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و فاز دوم آن از بستان آباد به تبریز که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد در سال ۹۹ آماده بهره برداری می شود.

وی یادآوری کرد: این طرح یکی از مهم‌ترین طرح‌های ریلی کشور است و در راستای توسعه شبکه ریلی کشور و اتصال مراکز استانها به استان‌های دیگر و شهرستان ها اجرا می شود.

معاون وزیر راه و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور دکتر نوبخت معاون رییس جمهوری را در جریان بازدید از طرح راه اهن میانه - تبریز همراهی می کرد.

خط آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع شده و با گذر از شهرهای ترکمن چای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.

طرح راه آهن میانه تبریز حدود ۲۰۳ کیلومتر بوده که ۱۳۲ کیلومتر آن شامل مسیر میانه_بستان آباد و ۷۰ کیلومتر شامل مسیر بستان آباد تا تبریز است؛ این طرح از سال ۱۳۷۹ آغاز شده است. 

خط آهن میانه - بستان آباد - تبریز، ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت ۱۱۴ کیلومتر و از لحاظ زمانی ۵.۵ ساعت کاهش می‌دهد.

این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری ۱۲۰ کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری ۱۶۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.  

۴۶

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1238578
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.