به گزارش خبرنگار ایرنا ارسلان زارع روز پنجشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان اظهار داشت: ملت ایران همچون چهل سال اول انقلاب، در گام دوم انقلاب نیز یار و همراه نظام مقدس و دولت تدبیر و امید هستند.

وی با اشاره به وجود ظرفیت های ارزشمند اقتصادی در گیلان افزود: بنادر آستارا، انزلی و کاسپین سهم زیادی در صادرات و واردات در شرایط تحریم دارند.

زارع وجود تنها منطقه آزاد شمال کشور در گیلان و انزلی را مزیت خواند و ادامه داد: سال گذشته ۳۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال دوباره به چرخه تولید بازگشتند.

وی به تولید محصولات راهبردی برنج و چای در گیلان اشاره و اضافه کرد: ظرفیت های زیربنایی مهمی داریم که می توانند سهم عمده ای در رونق استان داشته باشند.

به گفته سرپرست استانداری گیلان؛ اگرچه نرخ بیکاری استان اندکی کمتر از میانگین کشوری است اما با توجه به وجود اکثر ظرفیت های اقتصادی ارزشمند در همه ابعاد، این انتظار وجود دارد که با تلاشی بیشتر بتوان سهم بیشتری در اشتغال و کاهش نرخ بیکاری با همت همه فعالان اقتصادی در سال جاری داشته باشیم.

زارع در خاتمه سخنانش تکمیل راه آهن رشت به آستارا و اتصال آن به کاسپین، باقیمانده مسیر آزادراه قزوین - رشت و ساماندهی پسماندهای استان را از مطالبات مردم گیلان ذکر کرد.

۷۴۷۱/۲۰۰۷/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.