به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه خبرنگاری، ساحت قلم، اندیشه و تولید تفکر است، اظهار داشت: کسی که در این مسیر حرکت می کند باید علم و توانمندی تولید علم را داشته باشد.
وی افزود: خروجی دو اصل مهم قلم و اندیشه باید ارتقای انسان بوده و اجتماع را به توسعه برساند.
فرماندار شهرستان ویژه مرند با اشاره به اقدامات انجام شده در شهرستان در ماههای گذشته خاطرنشان کرد: ما طی مسیر منطقی و سازنده ای که تعریف کردیم توانستیم مشکل سند شهرک میلاد، فاضلاب ولیعصر و مشکل معارض استادیوم ورزشی را حل کنیم.
گرشاسبی با اشاره به کارهای انجام شده در زمینه اصلاح جاده های شهرستان، گفت: بیشترین آسفالت روستایی در مرند انجام شده است.
وی ابراز داشت: بر اساس اقدامات انجام شده در حوزه اجتماعی، طبق آمار، وضعیت شهرستان در این مورد بهبود یافته که نقش رسانه ها نیز در این خصوص انکار نشدنی است.
فرماندار ویژه مرند با اشاره به کلنگ زنی بیمارستان ۳۰۴ تختخوابی گفت: با احداث این بیمارستان، می توانیم دانشکده علوم پزشکی را هم در شهرستان ایجاد کرده و حتی اقتصاد شهر را نیز بهبود بخشیم.
وی ضمن تاکید بر ضرورت کاهش مشکلات شهرستان با تعامل و همکاری خاطرنشان کرد: ما سعی کردیم فضا را به سمت فعالیت بخش خصوصی ببریم که در این راستا مرغداری تمام اتوماتیک با ۴۰ میلیارد تومان هزینه با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح شد.
گرشاسبی با اشاره به موقعیت خوب شهرستان و قرار گرفتن آن در مسیر جاده ترانزیتی گفت: ورود سرمایه گذاران به مرند جهت بهره برداری از جاده های مرند و ایجاد درآمد از دیگر برنامه های ما است.
وی یادآوری کرد: توجه به توانمندی و ظرفیت هایی که در حوزه بوم گردی وجود دارد نیز در جهت بهبود وضعیت اقتصادی روستاها و شهرستان موثر است.
فرماندار مرند با اشاره به ضرورت هدایت افکار عمومی در شهرستان به سمت رفع مشکلات توسط خبرنگاران اظهار داشت: در شرایط خاص کنونی که با خروج ترامپ از برجام با آن مواجه شدیم نقش رسانه ها بسیار مهم است و خبرنگاران باید از ترویج رفتار غلط و کارهای تشدید کننده بحران ها خودداری کنند.
بخشدار مرکزی مرند نیز گفت: خبرنگاران باید برای تاثیرگذاری بیشتر در شهرستان و جامعه، با وجود اختلاف سلیقه، در افکار صنفی و حرفه ای باهم باشند.
علی نیک نفس تاکید کرد: خبرنگاران در گام دوم انقلاب اسلامی نیز باید نقش خود را در جهت توسعه و پیشرفت جامعه ایفا کنند.
وی افزود: فعالان در عرصه رسانه همچنین باید در کنار انتقاد از عملکرد مسوولین، از ورود به زندگی شخصی آنها بپرهیزند.
بخشدار مرکزی مرند تامین معیشت خبرنگاران را نیز ضروری دانست و گفت: معیشت خبرنگاران باید تامین شود تا آنها بتوانند با خیال راحت و فارغ از مسائل معیشتی، به رسالت اصلی خود بپردازند.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مرند نیز با اشاره به ضرورت افزایش سواد رسانه ای در مردم اظهار داشت: افزایش سواد رسانه ای مردم در سالهای اخیر موجب شده تا رسالت خبرنگاران در انجام وظیفه خود سنگین تر شود.
مهران فرجی افزود: ما در راستای افزایش اطلاعات و دانش رسانه ای خبرنگاران، دوره مقدماتی را در شهرستان برگزار کرده و در روزهای آتی نیز دوره تکمیلی خبرنگاری را برگزار خواهیم کرد.
در این نشست، با اهدای لوح و هدایایی از خبرنگاران شهرستان مرند تجلیل و قدردانی شد.

۹۹۱۶/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.