به گزارش ایرنا، محمدرضا مشایخی در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان به مناسبت روز خبرنگار با گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و تبریک این روز به تمامی اصحاب رسانه و خبرنگاران شهرستان از تلاش های خبرنگاران با وجود تمامی مشکلات و مسائل مربوط به این صنف تقدیر کرد و آنان را ظرفیتی بزرگ در راستای اعتلا و توسعه شهرستان و موجب بالندگی و افتخار دانست.

وی خبرنگاران را جزو اصلی ترین عناصر سازنده، مثبت و آگاهی بخش در جامعه برشمرد و اضافه کرد: این قشر از جامعه به ایفای نقش خود در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و آموزشی می پردازند.

مشایخی امید دادن به مردم، ایجاد نشاط اجتماعی، جلوگیری از اثرگذاری القائات معاندین نظام در بین مردم، بیان مشکلات و مسائل مردم، توجه به مسائل و موضوعات مهم روز، افزایش تاب آوری اجتماعی در جامعه، اشرافیت اطلاعاتی و پرهیز از حواشی را از مهمترین وظایف خبرنگاران عنوان کرد و افزود: امسال با رخداد سیاسی انتخابات روبرو هستیم و حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای، قانونمند اجرا کردن انتخابات و پرهیز از حاشیه ها از مسائلی است که خبرنگاران باید این مسائل را سرلوحه امور قرار دهند.

فرماندار ویژه میانه ایجاد فضای آرام و قانونمند در انتخابات را سبب افزایش قدرت تمیز مردم در انتخاب اصلح ذکر کرد و گفت: خبرنگاران در به صحنه کشاندن مردم و جلب و جذب مشارکت آنها در تمامی امور نقش دارند و با این کار می توانند مقابل بسیاری از هجمه های معاندین نظام در داخل و خارج را بگیرند.

وی به سرآمد بودن مشارکتهای مردمی در شهرستان میانه برای مثال خودیاری بیش از ۱ هزار میلیارد ریالی در بخش کندوان از سال ۹۷ تاکنون در حوزه های آب و راه اشاره کرد و گفت: هر چند انجام این امور برعهده دولت است اما مردم با آگاهی از وضعیت دولت به مشارکت می پردازند که این امر مهمترین سرمایه اجتماعی است.

مشایخی اعتماد را مهمترین عامل در جلب مشارکتهای مردمی خواند و افزود: تقویت روحیه مشارکت در مردم نیز یکی از وظایف خبرنگاران است که خود می تواند عاملی برای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان باشد.

فرماندار ویژه میانه در ادامه به ارائه عملکرد شهرستان در حوزه اجرا پرداخته، اولویت امسال شهرستان را حوزه آب و راه بیان کرد و افزود: با بهره برداری از برق رسانی به ۲ روستای اکبرآباد و قراجه میدان داغی، تمامی روستاهای شهرستان برخوردار از نعمت برق می شوند.

وی با اشاره به گازرسانی ۲۵ روستا در شهرستان طی سال جاری گفت: تا هفته دولت سال ۹۹ تمامی روستاهای شهرستان از نعمت گاز نیز برخوردار خواهند شد.

وی همچنین گفت: تا اواسط سال آتی ۲۸۶ روستای شهرستان تحت پوشش تلفن همراه با انواع اپراتورها  قرار گرفته و آب مطمئن، پایدار و بهداشتی نیز در تمامی روستاها تامین خواهد شد.

مشایخی نصب و راه اندازی سختی گیری آب در میانه و تزریق ۴۰ میلیارد ریال برای راه اندازی نمونه بزرگتر این سختی گیری آب تا بهره برداری از انتقال آب سدگرمی چای به میانه را از دیگر اقدامات شهرستان برشمرده به تبدیل شدن میانه به چهارراه ریلی در  زمان نزدیک  و چهار خطه شدن محور سرچم - میانه اشاره کرد.

وی با بیان اینکه پل قوری چای و پل حصار از پروژه هایی است که بزودی اجرا می شود،  افزود: احداث مجتمع فولاد از سوی بخش خصوصی، تلاش و پیگیری برای راه اندازی سی تی اسکن دوم در شهرستان، اخذ دستور برای ایجاد اورژانس ریلی، احداث نماد دهقان فداکار در ورودی میانه با ایجاد سایت گردشگری، عقد تفاهم نامه برای ایجاد دانشگاه فرهنگیان، اجرای یکهزار و ۲۴۰ هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش، راه اندازی MRI و بهره برداری از آن در طول شهریور ماه برای استفاده مردم، تامین نیرو در شبکه بهداشت و درمان و بسیاری امور دیگر  از اقدامات اجرایی و در حال اجرای شهرستان برای رفاه و آسایش هرچه بیشتر مردم است.

رسول یعقوبی معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار ویژه میانه نیز در این مراسم با تبریک روز خبرنگار از زحمات خبرنگاران شهرستان تقدیر کرد.

وی خبرنگاری را حرفه ای ارزشمند و پرزحمت خوانده و هر گونه انتقاد و پیشنهاد سازنده، منطقی و منصفانه از سوی اصحاب رسانه و قلم شهرستان را حرکت در مسیر توسعه و پیشرفت دانست.

در ادامه خبرنگاران شهرستان نیز با تقدیر از حمایت و همراهی فرماندار ویژه شهرستان با خبرنگاران به بیان مسائل، پیشنهادات و مشکلات موجود در حوزه شهرستان پرداخته و تعامل هرچه بیشتر مدیران ادارات با خبرنگاران در راستای اطلاع رسانی و آگاهی دهی به مردم را خواستار شدند.

فرماندار ویژه میانه در پایان از خبرنگاران شهرستان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل کرد.  

۷۲۳۱.۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.