آیت الله علی ملکوتی روز شنبه در این دیدار بر رعایت تقوا و راستی در نگارش اخبار و اطلاع رسانی تاکید کرد و از خبرنگاران خواست نسبت به رعایت آبرو و شخصیت افراد و مسؤولین نظام دقیق و محتاط باشند تا مبادا آبروی اشخاص به خطر افتاده و حق الناس بر گردن آنها بماند.

وی با اشاره به سابقه خبر و مطبوعات در ایران که از اواخر دوران قاجار آغاز شده و پس از انقلاب مشروطیت به اوج خود رسیده است، خاطرنشان کرد: بشر تمایل به شنیدن اخبار و آنچه در سرنوشت او تاثیر گذار است دارد و در این شرایط مسوولیت سنگین خبرنگاران ایجاب می کند که در نگارش صحیح اخبار و اطلاع رسانی درست و زودهنگام تلاش کنند.

وی اظهارداشت: در صورت کذب بودن اخبار، اعتماد عمومی نسبت به رسانه ها سلب شده و در صورت تعلل در خبر رسانی به موقع رسانه‌های بیگانه فرصت خواهند یافت تا در جهت تحریف اخبار و سمت و سو دادن نادرست اذهان عمومی فعالیت کنند.

آیت الله علی ملکوتی ادامه داد :اصحاب رسانه و قلم باید همواره خداوند را حاضر و ناظر بر اعمال خود بدانند و با رعایت صحت و دقت در نگارش اخبار به گونه‌ای عمل کنند که تلاش دشمنان را برای تشویش اذهان عمومی ناکام بگذارند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان با اهداء لوح سپاس از تلاش های خبرنگاران شهرستان سراب در عرصه خبر تقدیر کرد.  

۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.