به گزارش ایرنا، مهرواره «داستان» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از امروز تا هفدهم مرداد به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

نوجوانان شرکت کننده در مهرواره تبریز در دو مرحله داوری از بین ۴۴۰ شرکت‌کننده که ۵۸۰ اثر داستانی به اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون ارسال کرده بودند، از سوی فرزانه رحمانی، اعظم بزرگی و شراره هاشم‌دباغیان، به عنوان داوران این مهرواره، انتخاب شده‌اند.

سرپرست اداره کل آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در آیین افتتاح این مهرواره گفت: نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با هدف تربیت و پرورش نویسندگان نوجوان برگزار می‌شود.

انسیه موسویان اظهار داشت: نوجوانان شرکت کنندگان در این رویداد طی سه روز در ۱۸ کارگاه آموزشی داستان با حضور استادان این حوزه و دو نشست خوانش داستان شرکت خواهند کرد و از نقد و نظر کارشناسی استادان در مورد آثار خود بهره خواهند برد.

وی افزود: تلاش شده تا کارگاه‌ها با حضور نویسندگان مطرح و شاخص حوزه ادبیات داستانی برگزار شود تا فرصتی برای دیدار و گفت‌وگوی نزدیک نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی با این چهره‌های شاخص باشد.

موسویان گفت: هم‌چنین در بخشی از این برنامه، نشست تخصصی نقد داستان از سوی محمدجواد جزینی نویسنده و منتقد فعال در حوزه ادبیات داستانی، برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در بخش دیگری از این برنامه‌ چهار روزه، دو پنل تخصصی با حضور استادان و کارشناسان پیش‌بینی شده است؛ در پنل اول روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد فرهاد حسن‌زاده نویسنده و طنزپرداز مطرح کودک و نوجوان و دو کارشناس انجمن ادبی کانون پرورش فکری در مورد طنز در ادبیات و داستان‌های طنزآمیز با مخاطبان به گفت‌وگو می نشینند.

موسویان ادامه داد: بررسی داستان‌های ترس و دلهره  (ژانر وحشت در ادبیات داستانی)، موضوع یکی دیگر از این پنل‌هاست که روز چهارشنبه ۱۶ مرداد با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و سیدنوید سیدعلی‌اکبر برگزار می شود.

وی افزود: همچنین برای ارتقا سطح دانش مربیان و توانمندسازی آن‌ها برای اداره انجمن‌های ادبی در استان‌ها، سه کارگاه تخصصی داستان نیز برای مربیان همراه در نظر گرفته شده است که در این کارگاه‌ها مربیان می‌توانند آثار خود را خوانش کنند و از نقطه نظرهای استادان بهره بگیرند.

برنامه های نخستین مهرواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری در تبریز

اولین روز این مهرواره، کارگاه‌هایی ویژه اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور استادانی هم‌چون محمدرضا شمس، حسین سناپور، محمدحسن شهسواری، عبدالمجید نجفی و بهناز ضرابی‌زاده در حال برگزاری است. 

امروز همچنین کارگاه ویژه‌ مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون سراسر کشور با حضور محمدرضا گودرزی و حسین سناپور برپا شد.

در دومین روز از این مهرواره، نوجوانان عضو انجمن‌های ادبی کانون به خوانش آثار خود می‌پردازند، همچنین فرهاد حسن‌زاده و ۲ کارشناس از کانون از ساعت ۱۶ تا ۱۷:۳۰ در اولین پنل با موضوع «طنز» حضور خواهند داشت.

در روز ۱۵ مرداد، نوجوانان داستان‌نویس با حضور محمدجواد جزینی، داستان کوتاهی از جلال آل‌احمد را با عنوان «خواهرم و عنکبوت» از ساعت ۲۱:۳۰ تا ۲۳ نقد می‌کنند.

محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی، نوید سیدعلی‌اکبر، احمد اکبرپور و طاهره ایبد نیز صبح روز چهارشنبه ۱۶ مرداد کارگاه‌هایی با نوجوانان داستان‌نویس‌ کانون خواهند داشت.

همچنین کارگاهی نیز ویژه مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی در همین روز برگزار می‌شود.

به گزارش ایرنا،دومین پنل مهرواره «داستان» کانون پرورش فکری کودکان و نوچوانان در تبریز نیز به موضوع «ژانر وحشت» اختصاص دارد که با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی و نوید سیدعلی‌اکبر برگزار می‌شود.

مهرواره روز ۱۷ مرداد با تجلیل و قدردانی از نوجوانان داستان‌نویس انجمن‌های ادبی آفرینش کانون در تبریز به کار خود پایان می‌دهد.

۶۱۳۲/۵۱۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.