پارک کودک ایلام این روزها به محل پیوند کودکان و نوجوانان به یار مهربان تبدیل شده است.

به گزارش ایسنا، منطقه ایلام، کودکان و نوجوانان ایلامی در سومین پویش فصل گرم کتاب نشان دادند به کتاب علاقه‌مند هستند، علاقه‌ای که شوق را مهمان نگاه‌های این عزیزان کرد.

تعدادی از بچه‌ها با تک‌نوازی ویولن و سنتور نیز به تنوع این جشن کتاب ازودند اماتمامی بخش‌های آن برمحوریت کتاب و کتاب خوانی اداره می‌شود و هدف ارتباط بیشتر با خانواده‌ها و مخاطبین و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین کودکان ونوجوانان است.

مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این  برنامه  با شعار آینده را باید ساخت،ضمن اجرای برنامه‌های متنوع،خلاقانه وجذاب برای کودکان، نوجوانان وخانواده‌ها،به معرفی کانون، عرضه‌ی خدمات فرهنگی، چگونگی برقراری ارتباط موثر با کودکان و نوجوانان و جذب عضو نیز ‌پرداختند .

«مهدی جمالی»، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در حاشیه‌ی این برنامه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: پویش، فرآیند شکل‌گیری و نمود اجتماعی و فرهنگی یک مفهوم یا پیام است که به ترویج یک رفتار در جامعه و نهادینه شدن آن در سبد فرهنگ عمومی مردم کمک می‌کند. پویش‌ها جریانی را ایجاد می‌کنند که در مقطع زمانی و مکانی،گروه سنی معین، و سطوح  اجتماعی مختلف و... افراد با گرایش‌های متفاوت را گردِ هم می‌آورند تا با اشتراک تجربه‌های رفتاری، مهارتی، خود را در فرآیند اجتماعی سازی با ابزارهای رسانه، بیان کنند .

وی ادامه داد: کانون به‌عنوان یک سازمان متولی در غنی‌سازی اوقات فراغت، وظیفه دارد تا خدمات فرهنگی، هنری و ادبی خود را در ایام فراغت کودکان و نوجوانان عرضه کند. بر همین اساس، پویش«فصلِ گرم کتاب»، با محورهای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، معرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان وجذب اعضا در تابستان سال 98 برگزار می‌شود .

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ادامه داد: توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه ،افزایش سرانه امانت و مطالعه کتاب در کودکان و نوجوانان ،غنی‌سازی اوقات فراغت ،ایجاد فضایی متفاوت در حوزه مطالعه کتاب برای کودکان و نوجوانان  ومعرفی خدمات کانون به گروه مخاطبان کودک و نوجوان وجذب اعضا از مهم ترین اهداف پویش فصل گرم کتاب در کانون به شمار می‌روند .

جمالی تاکید کرد: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان ایلام با بیست ودو مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار و پستی برای بچه های ایلامی خدمات فرهنگی،ادبی و هنری ارائه می دهد و تعدادی از فعالیت های را به صورت کتابخانه سیار روستایی برای بچه های روستایی به اجرا می گذارد و در سه ماه تابستان و روزهای خاصی از سال نیز فعالیت هایش را به میان مردم برده و در فضاهای عمومی شهر به صورت مستقیم در بین مردم برگزار می‌کند .

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.