وزیر نیرو با بیان این‌که تا پایان سالجاری، ۱۴۴۰ روستا در ۲۲ استان کشور به شبکه آب شرب سالم و پایدار وصل می‌شوند، گفت: بر این اساس تا پایان دولت تدبیر و امید، جمیت ۱۰ میلیون نفری روستایی را از نعمت آب شرب و پایدار بهره‌مند می‌کنیم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، رضا اردکانیان در آیین افتتاحیه سد حاجیلر چای ورزقان و افتتاح پروژه‌های حوزه نیرو در استان، اظهار کرد: طبق وعده‌های داده شده از نیمه سال ۹۲ تاکنون و از امروز تا تابستان سال ۱۴۰۰، هر هفته ۳۰ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار متصل می‌شوند.
وی در ادامه به پروژه‌های حوزه نیروی استان اشاره کرد و گفت: امروز شاهد افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از شش هزار میلیارد تومانی طرح‌های صنعت آب و برق در استان هستیم.
وی با اشاره به افتتاح و آغاز عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۱۰ مگاواتی هریس و نیروگاه ۴۵۶ مگاواتی سهند بناب، بیان کرد: تاپایان سالجاری، ۱۳ نیروگاه دیگر با ظرفیت ۲۶۰۰ مگاواتی در ۱۱ استان کشور با سرمایه بالغ ۲۰ هزار میلیارد تومان افتتاح می‌شود.
اردکانیان افزود: امروز بطور همزمان پروژه‌‌های ۱۸۰ میلیارد تومانی پست‌های مختلف برق در سه نقطه استان، پروژه آبرسانی به ۳۲ روستا با جمعیت ۱۷ هزار نفر با اعتبار ۳۵ میلیارد تومانی افتتاح می‌شود. 
وی در ادامه به سد حاجیلرچای ورزقان اشاره کرد و گفت: این سد از جمله پروژه های مهم توسعه منابع آب و خاک مرزی کشور بوده و تامین آب شرب، صنعت و کشاوری منطقه را عهددار می‌شود؛ همچنین در این آیین شبکه های اصلی آبیاری و زهکشی ۲۷۰۰ هکتار اراضی در جلفا و خداآفرین افتتاح می‌شود. 
وی خاطرنشان کرد: امیداریم با کمک دولت محترم، هرچه زودتر اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح های باقی مانده فراهم شود و بتوانیم طرح‌ها را در موعد مقرر به بهره برداری برسانیم.
وزیر نیرو با بیان این‌که وزارت نیرو تا پایان سالجاری، ۲۱۷ پروژه مهم در حوزه آب را در کشور افتتاح کند، گفت: همچنین عملیات اجرایی ۲۳ پروژه نیز در کشور با اعتبار ۳۶ هزار میلیارد تومانی تا پایان سال آغاز می‌شود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.