معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: سرمایه انسانی بزرگترین سرمایه هر کشور بوده و مراکز علمی و دانشگاهی یکی از مراکز تربیت این سرمایه است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مختار جلالی جواران در جلسه گردهمایی روسای واحد‌های دانشگاه جامع علمی کاردبری آذربایجان شرقی و مسئولان آموزشی منطقه سه کشور، اظهار کرد: دانشگاه‌های نسل یک از مدت ها پیش در کشور ما وجود داشته و پس از آن ها دانشگاه‌های پژوهش محور به وجود آمدند.
وی افزود: نزدیک به سه دهه قبل با توجه به کمبود شدید نیروی انسانی در بخش مهارت، دانشگاه  جامع علمی کاربردی تاسیس شد. 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به تاسیس دانشگاه های نسل چهارم، گفت: در حال حاضر دانشگاه های دنیا وارد نسل چهارم خود شده تا بر روی  مشکلات جامعه تحقیق کرده و سپس آن ها را حل کنند. 
وی با بیان این‌که هر مرکز آموزشی باید ماموریت ویژه ای داشته باشد، اظهار کرد: یک مرکز توانایی انجام همه ماموریت ها را نداشته و برای اثربخشی لازم هر مرکز باید ماموریت ویژه ای را برگزیند. 
جلالی جواران با بیان این‌که رشد باید  همه جانبه و متعادل باشد، گفت: برای ایجاد رشد ابتدا باید به کیفیت توجه کرده و در این خصوص در حوزه آموزش انتظار رعایت بیش از پیش قوانین مربوطه را داریم. 
معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به لزوم انجام کارهای اجرایی، بیان کرد: ما نباید زمان خود را صرف مسائل مشروطی دانشجو کرده بلکه باید فرصت فکر کردن را داشته باشیم و انرژی‌مان را صرف کارهای اجرایی کنیم. 
وی در خصوص سامانه اینترنتی هم آوا و مشکلات پیرامون آن، اظهار کرد: دانشگاه پیگیر مشکلات این سامانه در بخش شفافیت و چابک سازی آن بوده و بخش عمده مشکلات در خصوص فضای مجازی نیز باید حل شود. 
جلالی جواران در خصوص لزوم جذب مدرس برای دانشگاه جامع علمی کاربردی، گفت: باید برای جذب اساتید ممتاز تلاش کرده و برای آنان دوره های لازم را برای کسب آمادگی های بیشتر برگزار کنیم.
وی در پایان خاطر‌نشان کرد: یکی از ویژگی های این دانشگاه فعال بودن آن بوده  بنابراین انتظار قرار گرفتن مراکز این دانشگاه در سطوح اول کشور را داریم.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.