ایرج شهین باهر، روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه این بوستان ها در حال مطالعه و احداث هستند،  افزود: بوستان های پزشکان با بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ متر مربع و سلامت در خیابان گلکار با ۳۵ هزار متر مربع در حال اجرا است و بوستان صفاری در محدوده خیابان نصف راه با وسعت بیش از ۱۳ هزار مترمربع به صورت باغ ایرانی احیا می‌شود.

وی یادآوری کرد: در شهرک اندیشه و حوزه منطقه ۷ نیز بوستانی به مساحت ۴۵ هزار متر مربع به صورت طولی در حال اجرا بوده و یکی از باغات رواسان با ۱۵ هزار متر مربع از سوی شهرداری منطقه ۷ تملک شده و در حال تبدیل به فضا سبز است.

شهردار تبریز از آغاز عملیات اجرایی بوستان محله‌ای شهید حامد جوانی خبر داد و گفت: این بوستان در مرحله اول در ۶ هزار متر مربع احداث می شود و وسعت آن تا ۱۵ هزار متر مربع نیز قابل افزایش است.

شهین باهر، با اشاره به فقر فضای سبز این شهر و اولویت قرار دادن رفع آن در برنامه های شهرداری، ادامه داد: برای احداث ۲ برابر بوستان هایی که در بودجه مصوب امسال اعلام شده، برنامه‌ریزی شده است.

وی اظهار داشت: در هر محله‌ای که زمین برای ایجاد فضای سبز وجود داشته باشد کار احداث بوستان محله‌ای به سرعت انجام می‌شود و در صورت نیاز محلات، زمین تملک شده و کاربری آن به فضای سبز تغییر می یابد.

شهین باهر، افزود: احداث بوستان های محله ای از نظر سهولت در رفت و آمد ساکنان، ایجاد محل بازی کنترل شده برای کودکان، ایجاد فضای نشاط آور برای ساکنان و استفاده در مدیریت بحران از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای حدود ۳ هزار هکتار فضای سبز است.  
۸۰۲۳/۳۰۷۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.