مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از اشتغال‌زایی مستقیم برای بیش از ۲۱۱۰ نفر با تکمیل ۳۰ هتل در حال ساخت استان، خبر داد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار با اشاره به اجرای ۳۰ پروژه اجرایی هتل استان، گفت: طی سال جاری شاهد اجرای ۳۰ پروژه احداث هتل در راستای توسعه و تقویت ظرفیت های گردشگری استان هستیم.
وی گفت: در حال حاضر ۳۰ هتل جدید با ظرفیت ۱۵۱۲ اتاق و مجموع ۳۴۴۰ تخت اقامتی در سطح استان در حال اجرا بوده که با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی همراه است، همچنین تا پایان دولت دوازدهم، تعداد ۱۷ هتل به چرخه هتلینگ استان اضافه خواهد شد که از این میان ۶ هتل تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.
آبدار به میزان ایجاد اشتغال پروژه های مذبور در استان نیز اشاره کرد و گفت: به دنبال فعالیت 30 پروژه احداث هتل، با اتمام و آغاز فعالیت آنها اشتغال مستقیم پیش بینی شده بر این اساس در استان به میزان ۲۱۱۰ نفر خواهد بود.
مدیرکل میراث فرهنگی استان در ادامه حجم کل سرمایه گذاری هتل های آذربایجان شرقی را مبلغی بالغ بر ۱۸۸۹ میلیارد تومان عنوان کرد.
آبدار در خاتمه حرکت در مسیر جذب و هدایت سرمایه گذاران در فرصت های سرمایه گذاری صنعت گردشگری به ویژه مناطق نمونه گردشگری استان را امری اجتناب ناپذیر برای تطبیق با مشخصات مناطق پیشرو در امر گردشگری خواند و گفت: آذربایجان شرقی با وجود ۴۷ منطقه نمونه و ۵۲ روستای هدف گردشگری، می تواند فرصت مناسبی را جهت توسعه امکانات زیرساختی و ارتقا سطح کیفی گردشگری خود با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی فراهم سازد.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.