شهردار تبریز تاکید کرد: پایه بسیاری از هنرها در کشور ما تبریز بوده و هنر ما از اعتقاد و تفکرمان که دین اسلام است، نشأت می‌گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، ایرج شهین باهر در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی با بیان این مطلب اظهار کرد: اساس بسیاری از هنرهایی که در شهرهای مختلف وجود دارند به جز هنرهای مربوط به اقلیم‌ها از تبریز آغاز شده‌اند، تبریز به عنوان پایتخت تشیع و شهری که چندین بار به عنوان پایتخت انتخاب شده، آغازگر بسیاری از مکاتب مختلف مانند نگارگری و سفالگری بوده است.
وی افزود: امیدواریم برگزاری این جشنواره باعث توسعه ارتباطات و دوستی بیشتر بین امت‌های مسلمان شود و پیام هنر و انسان دوستی مسلمانان را به سایر کشورها برساند.
 وی با اشاره به سیاه‌نمایی برخی مبنی بر ناامن نشان دادن کشورهای جهان اسلام، متذکر شد: متاسفانه امروزه برخی تلاش می‌کنند که مسلمانان را ستیزه‌جو نشان دهند و برگزاری این جشنواره‌ها و حضور هنرمندان مختلف از کشورهای جهان اسلام خلاف این ادعا را ثابت می‌کند.
 شهردار تبریز خاطرنشان کرد: برگزاری این جشنواره ‌نشانگر نوع دوستی مسلمانان بوده و می‌توان این جشنواره‌ها را در کشورهای غیر اسلامی نیز برای معرفی کشورهای اسلامی و آثارشان برگزار کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.