معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که از امروز دمای هوای استان سه تا شش درجه افزایش می‌یابد، گفت: طبق نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، شرایط نسبتا پایدارجوی، افزایش نسبی دما و ماندگاری هوای گرم طی روزهای آتی در استان پیش بینی می‌شود.
 
محمد اشجعی در گفت‌وگو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با اشاره به پیش‌بینی وضعیت دمای هوای استان در آخر هفته، گفت: افزایش دما تا پایان هفته تداوم خواهد داشت؛ البته با توجه به شرایط فصلی و محلی افزایش موقت ابر در ساعات بعد از ظهر و شب و احتمال رگبار پراکنده باران و یا رعد و برق دور از انتظار نخواهد بود.
 
وی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوایی شهرستان‌های استان، افزود: طی 24 ساعت گذشته، شهرستان جلفا با 36 درجه بالای صفر و شهرستان سراب و ورزقان با 6 درجه بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای استان هستند. 
 
اشجعی با بیان این‌که دمای تبریز در گرم‌ترین زمان 30 درجه بالای صفر و در سردترین زمان 13 درجه بالای صفر است، افزود: دمای فعلی تبریز 25 درجه بالای صفر بوده که نسبت به 24 ساعت گذشته، یک درجه افزایش یافته است.

وی یادآور شد: وزش تند بادهای لحظه‌ای، افزایش ابر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب و احتمال رگبار باران و یا رعد و برق طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه پیش بینی می‌شود.

وی در پایان به خودداری کودکان، سالمندان و بیماران از ترددهای غیرضروری در ساعات اوج گرما، مدیریت مصرف بهینه انرژی، توجه به توصیه‌های کارشناسان آب و برق و آتش نشانی و توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی در بخش‌های مختلف گلخانه داران، باغداران  و پرورش دهندگان ماهی توصیه کرد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.