رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: اهداکنندگان عضو و خانواده‌هایشان بهترین نوع بندگی را به جا آورده‌اند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان  شرقی، محمد حسین صومی در مراسم پروانگی که به مناسب گرامیداشت روز اهدای عضو در تالار شهید شایان مهر دانشکده پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: ما در حوزه پزشکی، وظیفه عظیم تامین سلامت افراد را بر عهده داریم و هر کس اعم از کارمند، پزشک و اهداکنندگان اعضا در این راه به ما کمک کند، جزو خانواده علوم پزشکی و سلامت است.
وی با بیان اینکه تلاش‌ها برای تحقق هدف بزرگ زنده نگه داشتن انسان‌های نیازمند به اهدای عضو و دادن شادابی به نیازمندان است، گفت: جهان به خاطر انرژی مثبت و انسان‌های خوب باقی مانده است و اگر جهان را در آیینه انسان‌هایی که به دیگران زندگی می‌بخشند، ببینیم، این جهان ارزش بقا دارد.
وی در ادامه بیان کرد: سال‌ها برای راه اندازی بخش پیوند تلاش کردیم و از تمامی افراد گمنام و بنام که ما را در این راه یاری و مسیر را هموار کردند، قدردانی می‌کنیم.
صومی گفت: جان تمامی انسان‌ها در جامعه پزشکی ارزشمند بوده و تیم درمان حتی برای نجات بیمار مسن و بازگرداندن او به زندگی تلاش می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: در جامعه باید به بهداشت توجه شود تا با هزینه کم افراد را نجات دهیم،   هر چند بسیاری از افراد گلایه می‌کنند که هزینه زیادی برای پیوند می‌کنید، اما نجات جان انسان‌ها برای ما اهمیت دارد. 
گفتنی است، در پایان این مراسم از خانواده‌های اهدا کنندگان  کادر پیوند متشکل از اساتید، پزشکان، پیراپزشکان و جراحان و تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.