قدرت ملکی روز دوشنبه در نشت مدیریت پسماند شهرستان سراب بر آگاهی بخشی و گسترش سطح فرهنگی تفکیک زباله تاکید و خاطرنشان کرد: امروزه در جهان از زباله به عنوان طلای کثیف یاد می شود و همه ما باید قبول کنیم که شعار هر شهروند یک شهردار می تواند محقق شود.
وی با توجه به شروع فصل گردشگر پذیری شهرستان از بخشداران و شهرداران و دهیاران خواست : نهایت تلاش و همت خود را در جهت پاکیزه و تمیز نگاه داشتن مناطق شهری و روستایی انجام دهند.
ملکی برخورد قانونی با افرادی که نخاله های ساختمانی حاصل از ساخت و ساز را بیرون از محوطه تعیین شده تخلیه می کنند را خواستار شد و گفت: تعدادی از افراد سودجو به خاطر کاهش زمان و هزینه حمل و نقل، نخاله و پسماند خانگی و ساختمانی را در سطح رودخانه ها و جاده ها و دره های تخلیه می کنند و ادارات مسوول با همکاری دهیاری ها باید اقدامات قانونی در برخورد با این افراد را انجام دهند.
وی همچنین با مهم شمردن دفع بهداشتی پسماندهای بیمارستانی، مطب های پزشکان و مراکز تزریقاتی، گفت:این قسمت از زباله ها خطرناکترین نوع زباله در سطح جهان هستند و اگر درست مدیریت نشوند شیوع بیماری و آلودگی های بیماری زا فراگیر می شود.
وی افزود: مراکز تزریق و مطب ها باید زباله های بهداشتی را از خانگی تفکیک کرده و از قرار دادن پسماند بهداشتی در محل جمع آوری پسماند خانگی موجود در سطح شهر خودداری کنند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.