مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: ۵۳۰ زندانی جرایم غیرعمد با مبلغ بدهی ۱۵۲ میلیارد تومان در استان وجود دارد. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رسول تقی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تبریز اظهار کرد: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان ۲۹ اردیبهشت ماه از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۳:۳۰ در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود و نیازی به دعوت نامه برای حضور در مراسم نیست. 
وی با بیان اینکه در صورت جمع‌آوری هفت میلیارد تومان در جشن گلریزان مابقی بدهی‌ها اعسار به تقسیط می‌شود، بیان کرد: نمازگزاران در جشن گلریزان حضور باشکوهی داشته باشند؛ چرا که چشم زندانیان جرایم غیرعمد به کمک‌های شما دوخته شده است. 
تقی‌پور با اشاره به اینکه تعداد کثیری از زندانیان جرایم غیرعمد سرپرست خانوار هستند، گفت: عدم حضور سرپرست در کنار اعضای خانواده، باعث از هم پاشیدن شیرازه این خانواده‌ها می‌شود. 
وی مطرح کرد: به تازگی فرهنگی در استان و تبریز به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی راه افتاده که خانواده‌های متوفی هزینه‌ی احسان و ضیافت را صرف آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد می‌کنند که بر همین اساس، ۱۶۰ خانواده متوفی به ستاد دیه مراجعه کرده و زمینه‌ی آزادی ۱۱ زندانی را فراهم کردند. 
مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی با بیان اینکه استان ما کمترین زندانی جرایم غیرعمد را در مقایسه با سایر استان‌ها دارد، گفت: حضور حجت الاسلام آل هاشم در استان، وجود خیران بی‌نظیر، وجود هیات‌های مذهبی و دستور تاریخی رئیس کل دادگستری استان خطاب به روسای دادگستری شهرستان‌ها و واحد‌های قضایی در سال ۹۴ مبنی بر عدم استفاده از ابزار زندان برای جرایم غیر عمد کم اهمیت از جمله دلایل وجود کمترین زندانی جرایم غیرعمد در استان نسبت به سایر استان‌های است. 
وی ادامه داد: با این دستور رئیس کل دادگستری استان، دو هزار زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شدند. 
تقی‌پور خاطرنشان کرد: گذشت تعدادی از شاکیان از حق خود، کمک یک میلیاردی خانواده‌های زندانی، اعطای تسهیلات به زندانیان در مجموع به ارزش چهار میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان و کمک سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومانی خیران باعث آزادسازی ۴۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته شد. 
وی در پایان تاکید کرد: اصلاح قانون بیمه مبنی بر ضرورت داشتن بیمه برای رانندگی، اصلاح قانون چک و اجرای سیاست‌هایی برای محکومین مهریه باعث کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شده است.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.