رسول تقی‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز اظهار کرد: برای آزادی همه زندانیان جرایم غیرعمد آذربایجان شرقی 152 میلیارد تومان نیاز است.
وی اضافه کرد: ورود جدی امام جمعه تبریز به موضوع آزادی زندانیان جرایم غیرعمد، فعالیت های انساان دوستان و کم مانند خیران، وجود هیات‌های مذهبی و ابلاغ دادگستری استان خطاب به روسای دادگستری شهرستان‌ها و واحد‌های قضایی در سال 94 مبنی بر عدم استفاده از ابزار زندان برای جرایم غیرعمد کم اهمیت، از جمله دلایل وجود کمترین زندانی جرایم غیرعمد در آذربایجان شرقی در مقایسه با استان‌های دیگر است.
وی اظهار کرد: تنها از محل ابلاغ رئیس کل دادگستری آذربایجان شرقی تاکنون 2 هزار زندانی جرایم غیرعمد در استان آزاد شده اند.
مدیرعامل ستاد دیه آذربایجان شرقی گفت: به همت نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، فرهنگ اختصاص هزینه‌ احسان و ضیافت درگذشتگان برای آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد شکل گرفته و از این محل نیز تاکنون 160 خانواده متوفی به ستاد دیه مراجعه کرده و زمینه‌ی آزادی 11 زندانی را فراهم کرده اند.
تقی‌پور یادآوری کرد: گذشت تعدادی از شاکیان از حق خود، کمک یک میلیارد تومانی خانواده‌های زندانی، اعطای تسهیلات به زندانیان به ارزش چهار میلیارد و 800 میلیون تومان و کمک سه میلیارد و 600 میلیون تومانی خیران باعث آزادسازی 440 زندانی جرایم غیرعمد در سال گذشته شد.
وی اعلام کرد: جشن گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد استان امسال نیز 29 اردیبهشت ماه از ساعت 21:30 تا 23:30 در تالار معلم تبریز برگزار می‌شود و نیازی به دعوت نامه برای حضور در مراسم نیست.
وی با بیان اینکه در صورت جمع‌آوری هفت میلیارد تومان در جشن گلریزان امسال مابقی بدهی‌ها اعسار به تقسیط می‌شود.
تقی‌پور با اشاره به اینکه تعداد کثیری از زندانیان جرایم غیرعمد سرپرست خانوار هستند، گفت: عدم حضور سرپرست در کنار اعضای خانواده، باعث از هم پاشیدن شیرازه خانواده‌ها می‌شود.
وی در پایان تاکید کرد: اصلاح قانون بیمه مبنی بر ضرورت داشتن بیمه برای رانندگی، اصلاح قانون چک و اجرای سیاست‌هایی برای محکومین مهریه باعث کاهش تعداد زندانیان جرایم غیرعمد شده است.
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.