مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: با توجه به افق پنج ساله استان در حوزه گردشگری و وجود بسترهای لازم جهت سرمایه‌گذاری و ارتقاء کیفی ظرفیت‌های گردشگری، اداره کل میراث فرهنگی استان خواستار برگزاری دوره‌های آموزشی توسط موزه ملی ژاپن در تبریز در راستای تقویت ظرفیت‌های موجود است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در نشست تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) با بیان اینکه بر اساس مطالعات انجام شده توسط جایکا محور شمال‌غرب ایران از نظر غنای تاریخی - فرهنگی قابلیت تبدیل شدن به مقصد گردشگری جدید در کشور را دارد، اظهار کرد: مطالعات این آژانس بین‌المللی نشان می‌دهد، محور شمال غرب ایران از ظرفیت‌های گردشگری غنی برخوردار بوده و آذربایجان شرقی در راس استان‌های حاضر در این محور، جهت تمرکز مطالعاتی و بررسی ظرفیت های موجود در اولویت قرار گرفته است. 

وی با اشاره به اینکه بخشی از سایت‌های ثبت شده در فهرست میراث‌جهانی یونسکو در محور شمال غرب کشور و به خصوص آذربایجان شرقی قرار دارد، افزود: طی دو سال اخیر اقدامات موثری از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی توسعه‌ی گردشگری و صیانت از میراث فرهنگی با همکاری مشترک این اداره کل و جایکا انجام شده است. 
وی ادامه داد: میراث فرهنگی آذربایجان شرقی به واسطه سند تدبیر توسعه گردشگری، نگرشی جامع بر حوزه گردشگری و بخش‌های دخیل در این حوزه داشته و افقی روشن را تا سال 1400 به وسیله تدوین برنامه‌های مطالعاتی و آموزشی متمرکز بر اکوتوریسم، ژئوتوریسم و بوم‌گردی در راستای توسعه گردشگری آذربایجان شرقی تعریف کرده است. 
آبدار با بیان اینکه پروژه برندسازی تبریز توسط شهرداری کلانشهر تبریز در حال پیگیری است، بر تاثیر بسزای مطالعات آژانس بین‌المللی جایکا بر این امر تاکید کرد. 
نشست تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور با مشارکت آژانس همکاری‌های بین المللی ژاپن (جایکا) با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان، معاون دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه گردشگری، نمایندگان آژانس بین‌المللی جایکا در ایران و جمعی از مسئولان استانی و شهری برگزار شد و ظرفیت‌های گردشگری آذربایجان شرقی به منظور توسعه گردشگری شمال غرب کشور در این نشست مورد بررسی قرار گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.