ایرج شهین باهر روز چهارشنبه در دیدار با مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال ‌غرب کشور با بیان اینکه احیای کنسولگری کشورهای مختلف در تبریز می تواند به توسعه شهر تبریز در ابعاد مختلف کمک کند، افزود: باید توجه داشت که ارتباط با شهرها و کشورهای مختلف جهان تاثیر مهمی در توسعه شهرها دارد.
وی اظهار داشت: در سالیان گذشته کشورهای متعددی در تبریز کنسول گری داشتند و این دفاتر به توسعه ارتباط تجار، سرمایه گذاران و حضور گردشگران در تبریز کمک می کرد که این رویه در حال حاضر از بین رفته است.
شهین باهر اضافه کرد: امروز هم راه اندازی کنسولگری ها باعث ایجاد فرصت های جدیدی در برقراری روابط با کشورهای مختلف می شود و تحقق این مهم به تسریع در رفع مشکلات موجود در حوزه مدیریت شهری کمک شایانی می کند.
وی به اهمیت جذب سرمایه گذار خارجی از طریق کنسولگری ها اشاره کرد و گفت: در سال های گذشته ارتباط خوبی با گروه ها و سرمایه گذاران کشورهای مختلف ایجاد شده و تلاش داریم این روابط را توسعه دهیم، چون معتقدیم تنها راه مقابله با تنگناهای اقتصادی جذب سرمایه گذار خارجی است و در این ارتباط نقش کنسولگری ها بسیا مهم است.
شهین باهر شرایط آذربایجان شرقی و تبریز برای جذب سرمایه گذار در بخش های مختلف از جمله حوزه گردشگری را مناسب ارزیابی کرد و گفت: در ایران و شهر تبریز فضای مناسبی برای پذیرش سرمایه گذار وجود دارد و باید این شرایط را بهبود بخشیم.
وی با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری هفته فرهنگی تبریز در هامبورگ گفت: در این برنامه از تمام ظرفیت های تجاری، اقتصادی، گردشگری و فرهنگی استفاده خواهیم کرد و در ملاقات با مسئولین آلمانی فرصت های سرمایه گذاری در تبریز به آنها معرفی خواهد شد.
شهرداری تبریز اعلام کرد: ما به سرمایه گذاران پروژه های شهری به راحتی می توانیم ضمانت های لازم را بدهیم.
اکبر عیسی زاده مسئول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در منطقه شمال‌غرب کشور نیز در این دیدار، گفت: تجارب مناسبی در حوزه های اقتصادی از ماموریت های گذشته دارم و امیدوارم بتوانم از آن تجارب برای توسعه و کمک به تبریز استفاده کنم.
به گزارش ایرنا، عیسی زاده که پیشتر معاون مدیر کل دیپلماسی اقتصاد مقاومتی وزارت امور خارجه بود به تازگی به عنوان مسئولیت دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در شمال غرب کشور مستقر در تبریز را بر عهده گرفته است.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.