به گزارش ایرنا، بالتازار کاپ دور مقدماتی المپیاد نوآوری و خلاقیت در ایران هست که قرار است به صورت محلی در شهرهای مختلف برگزار شود تا تیم های منتخب برای مرحله نهایی انتخاب شوند.
این مسابقات صحنه بازی و رقابت انفرادی و تیمی نوجوانان پایه هفتم تا دوازدهم دبیرستان ها و هنرستان های تبریز خواهد بود .
در این مسابقات، مهارت‌های حل مساله، ایده پردازی و خلاقیت، رهبری و کار تیمی، فن بیان و مذاکره، مدیریت منابع (زمان و سرمایه)، مدیریت ریسک و همچنین تصمیم گیری به نوجوان ها آموزش داده می شود و در قالب چالش های انفرادی و تیمی مورد ارزیابی قرار می گیرند.
آرش مدرسی دبیر اجرایی بالتازار کاپ با بیان اینکه طرح اولیه المپیاد نوآوری و خلاقیت از سال 97 و از آکادمی نوآوری و خلاقیت (آکادمینو) مستقر در مرکز نوآوری دانشگاه تبریز شروع شد، گفت: برای اولین بار در کشور بالتازارکاپ تبریز زیر نظر معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و با تایید مرکز شتابدهی نوآوری قراراست با میزبانی دانشگاه تبریز در این شهر برگزار شود.
وی افزود: هدف از طراحی و برگزاری المپیاد نوآوری و خلاقیت، ایجاد فرصتی برای نوجوان ها است تا مهارت ها و اطلاعات لازم برای موفقیت در کسب و کار و زندگی اجتماعی خود را در قالب بازی و کار تیمی برای حل مساله یاد بگیرند که در سرفصل های درس های مدرسه مطرح نمی شود.
وی خاطرنشان کرد: بنابراین رقابت و تعیین برنده و بازنده اصلا در بالتازارکاپ یا المپیاد نهایی مطرح نیست و تیم هایی که برای حل چالش خود درست فکر کنند و اعضا همکاری خوبی باهم داشته باشند به تشخیص مربیان برنده اعلام می شوند.
وی با اشاره به اینکه هیچ پیش شرطی از جمله نمره یا معدل برای ثبت نام در بالتازارکاپ وجود ندارد، خاطرنشان کرد: نیاز به مطالعه مطالب خاصی هم نیست.
وی گفت: دانش آموزان پایه های هفتم تا دوازدهم دبیرستان و هنرستان در تمام رشته های که دوست دارند خلاقیت و نوآوری خود را به محک بکشند و یک کار تیمی همراه با بازی و هیجان رو تجربه کنند می توانند ثبت نام و شرکت کنند.
/3071/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.