به گزارش ایرنا، شهردار مراغه روز سه شنبه در مراسم افتتاح و کلنگ زنی این طرح ها گفت: میدان امامت در شهرک امام علی (ع) با هدف بهبود منظر شهری و نیز روان سازی ترافیک در این منطقه توسط شهرداری اجرا شده است.
محمدرضا احمدی افزود: در این طرح عمرانی، 60 متر مربع جدول گذاری، 187 متر مربع کف پوش پلیمری، 22 متر مربع آجرکاری، 16 متر مربع بنای بتنی و 46 متر رمبع المان سازی و فضای سبز ایجاد شده است.
وی ادامه داد: کاشت چمن و گل و نیز ایجاد تاسیسات مکانیکی و الکتریکی برای نور پردازی و نیز نصب المان از جمله اقدامات انجام شده در این طرح است.
وی اضافه کرد: المان نصب شده در این میدان با ارتفاع 4.5 متر به صورت پایه بتنی منقش به نام مبارک حضرت علی (ع) به صورت چهاروجهی است.
وی گفت: برای اجرای این طرح عمران شهری حدود 120 میلیون تومان هزینه شده است.
وی با اشاره به برنامه ریزی شهرداری برای زیباسازی منظر شهری نیز افزود: با موافقت های کسب شده و رایزنی های انجام شده با اداره کل برق، فرمانداری و دستگاه های اجرایی، قول مساعد برای احیا و زیباسازی حریم دکل های فشار قوی در شهرک های اقماری مراغه اخذ شده که این طرح به زودی اجرایی می شود.
شهردار مراغه همچنین با اشاره به آغاز عملیات اجرایی فرهنگسرای میکائیل آباد توسط شهرداری گفت: این طرح در راستای توزیع عادلانه امکانات و زیرساخت های فرهنگی و اجتماعی در مناطق مختلف شهری به عنوان راهبرد شورای اسلامی شهر و شهرداری انجام می شود.
احمدی افزود: برای احداث این فرهنگسرا، یک هزار متر مربع زمین اختصاص یافته که 240 متر زیربنای فرهنگی شامل چهار کلاس، سالن اجتماعات و تاسیسات و دفتر خواهد بود.
وی اضافه کرد: برای احداث و ساخت این فرهنگسرا، 500 میلیون تومان اعتبار از سوی شهرداری مراغه هزینه می شود.
شهر مراغه به عنوان بزرگترین شهر آذربایجان شرقی بعد از تبریز دارای بیش از 180 هزار نفر جمعیت است؛ این شهر در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی و 607 کیلومتری تهران قرار دارد و در ابتدای دوران فرمانروایی ایلخانان مغول، پایتخت این سلسله بوده است.
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.