به گزارش ایرنا، زاهد محمودی روز یکشنبه در همایش شوراهای روستایی این شهرستان با بیان اینکه 2 دهه از زمان تشکیل شوراهای اسلامی سپری می‌شود، افزود: کلیات شوراهای اسلامی برای همگان مهم، مثبت و حائز برکات خوبی است.
وی اظهار داشت: در دهه سوم تشکیل شوراهای اسلامی شهر و روستا، ‌باید عملکرد این نهاد مردمی از سوی مردم مورد ارزیابی قرار گیرد و مشخص شود که تا چه حدی موفق بوده‌اند.
فرماندار اهر عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستاها را در 20 سال گذشته مثبت ارزیابی کرد و گفت: مطالبه عموم مردم از شوراها در دهه سوم تدوین برنامه مدون با نگاه به آینده است.
محمودی، با تاکید بر اینکه شوراها از فکر و ایده‌های مردم برای توسعه و آبادانی شهرها و روستاها استفاده کنند، ادامه داد: تا کنون هیچ کسی از مشورت گرفتن آسیب ندیده و این امر کارگشا در تمامی حوزه‌ها است.
وی پایبندی به قوانین و مقررات از سوی شوراهای اسلامی شهر و روستا را ضروری دانست گفت: اگر شوراها می‌خواهند در آینده با مشکل روبرو نشوند ملزم به رعایت قوانین و مقررات هستند.
بخشدار مرکزی اهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه شوراها نمونه‌ای از مردم‌سالاری و دموکراسی در جمهوری اسلامی است، گفت: از دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از انقلاب همواره شورا و مشورت مورد تاکید امام راحل و انقلابیون بود.
تورج اسمعیل زاده، افزود: شوراها ‌باید برای توسعه و آبادانی منطقه بر جلب مشارکت‌های مردمی اهتمام داشته باشند چراکه اصلی‌ترین عامل توسعه هر منطقه مشروط به مشارکت مردم آن است.
وی گفت: در هر منطقه‌ای که مردم در طرح‌ها و پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند نه تنها مشکلی بروز نکرده است بلکه آن مناطق در مسیر رشد و توسعه نیز قرار گرفته‌اند.
بخشدار مرکز اهر یادآوری کرد: با توجه به گستردگی حوزه‌های روستایی و عشایری و محدودیت منابع مالی دولت، لازم است تا در تمامی بخش‌ها از‌ جمله عمرانی، خدماتی، بهشداتی و درمانی هزینه شود ولی محدودیت‌های منابع مالی چنین اجازه‌ای را نمی‌دهد.
اسمعیل زاده، جلب مشارکت‌های مردمی، شناسایی موقعیت‌ها و زمینه‌های توسعه‌ای را از وظایف شوراهای اسلامی روستاها اعلام کرد و افزود: اهر در بخش‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، معادن و صنایع ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارد که با همت و تلاش باید آن ها به بالفعل تبدیل شود.
7225/8023/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.