رییس مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: برتری تکنولوژیک غرب، در خواب بودن مسلمانان و عدم وحدت مسلمانان آنها را به ضعیف‌ترین قدرت دنیا تبدیل کرده بود، و اکنون که مسلمانان با آغازگری ایران پس از 30 سال در حال بیدار شدن هستند غرب مجددا دستپاچه شده است.
دکتر علی لاریجانی در بیست و چهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام(ص) و امام جعفر صادق (ع) اظهار امیدواری کرد که این نشست با حضور دانشمندان کشورهای اسلامی نتایج خوبی برای همه مسلمانان داشته باشد.
وی با اشاره به نام‌گذاری هفته وحدت به عنوان یکی از ابتکارات حضرت امام(س)، اظهار داشت: در شرایط فعلی مسلمانان بیش از زمان‌های دیگر نیازمند داشتن تئوری وحدت هستند تا جایگاه خود را بهتر یابند.
به گفته رییس مجلس شورای اسلامی، هم‌نین همه انسان‌ها در سطح جهان نیازمند نظریه رهایی‌بخش از بن‌بست‌های تئوری‌های مالی هستند.
لاریجانی با بیان این‌که جایگاه، سیره و فکر پیامبر اسلام می‌تواند پایه بیداری در جهان و وحدت بین مسلمانان باشد، گفت: به گفته شهید مطهری توحید به معنای واقعی، سیره پیامبر و جهاد عامل بیداری در جهان اسلام است.
وی افزود: در همین راستا حضرت امام(س) یک روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در دیداری که یاسر عرفات با ایشان داشت تاکید کردند که باید به جای تکیه بر هر کسی، به خدا تکیه و توکل کنیم. رییس مجلس ، با بیان این‌که توحیدی که مبنای وحدت است از این سنخ می‌باشد، به موضوع جهاد اشاره و خاطرنشان کرد: جهاد یک موضوع مقطعی نیست، بلکه طبق فرموده پیامبر، عشق به جهاد همیشه باید همراه مومن باشد.
رییس قوه مقننه در تحلیل شرایط دنیای امروز، گفت: غرب در دو قرن 19 و 20 به مرور بر جهان اسلام مسلط شد و در دهه دوم قرن بیستم همه کشورهای اسلامی را به زیر سلطه کشید. تسلط علمی همراه با سقوط معنوی در غرب رویکرد مناسبی برای درندگی استعماری آنها فراهم کرد. از دوره رنسانس که توجه به دین در غرب کمرنگ شد این شرایط برای آنها محقق گردید که به دیگر بخش‌های جهان دست‌اندازی کنند.
به گزارش ایسنا، لاریجانی با بیان این‌که علت پیروزی غرب بر مسلمانان عوامل داخلی نیز داشت، گفت: دو عامل مهم در وضع جوامع اسلامی یعنی تکیه آنها به قدرت‌های غرب بر اثر خواب‌آلودگی و نیز از خودبیگانگی مسلمانان و دوم وحدت آنها این شرایط را فراهم کرد. در نتیجه از مسیر پیشرفت جدا شدند.
به گفته وی، این کشورهای اسلامی همان‌طور که غرب می‌خواست اسلام را به امور فردی محدود کردند و وجوه اجتماعی اسلام را از بلاد اسلامی گرفتند.
رییس مجلس شورای اسلامی، با یادآوری این نکته که حرکت امام در انقلاب اسلامی به رفع این نقص توجه داشت به بخشی از سخنان امام(س) مبنی بر این‌که اسلام یک دین سیاسی است و وقتی از اسلام سخن می‌گوییم به معنای پشت کردن به پیشرفت نیست اشاره کرد و گفت: محدود کردن قلمرو دین عامل عقب‌گرد و اجازه دادن به سلطه‌گران و ایجاد حکومت‌های مستبد در کشورهای اسلامی شد.
لاریجانی افزود: حکومت‌های مستبد وابسته به غرب به ویژه بعد از جنگ جهانی دوم در کشورهای اسلامی بوجود آمدند. پیش از جنگ جهانی دوم حکومت‌های مستبد داشتیم که البته وابسته نبودند. این در حالی است که غرب با تبلیغات می‌خواست حکومت‌های دیکتاتور را به عنوان جزیره ثبات منطقه جا بیندازد تا ملت‌ها بدانند که اینها چه پیشرفت‌هایی کرده‌اند اما این یک دروغ بزرگ بود.
لاریجانی خطاب به غرب گفت: شما اشتباه فکر می‌کنید که با کمک به شورای نظامی می‌توانید اراده این ملت را تخریب کنید.
وی افزود: کنفرانس وحدت اسلامی در شرایطی برگزار شده که وضع دنیای اسلام متفاوت است؛ لذا از مسوولان کنفرانس می‌خواهیم که اجازه دهند نمایندگان کشورهای مختلف حرف دل خود را بگویند.
رییس مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد که برگزاری این همایش آغازگر کمک جدی به بیداری مسلمانان در منطقه باشد.
لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی، رهبری معظم و ملت ایران به طور یکپارچه از حقانیت مردم منطقه که می‌خواهند از زیر بار دیکتاتوری و استعمار آمریکا خارج شوند، پشتیبانی می‌کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.