به گزارش ایرنا، نادر نجد روز پنجشنبه در نشست مجمع عمومی انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: خیران نیک اندیش همواره به صورت نقدی و غیرنقدی و گاه به صورت ناشناس در جهت حمایت از خانواده های نیازمند زندانیان این شهرستان تلاش می کنند که جای بسی تقدیر دارد.
وی ادامه داد: ارائه بسته های حمایت غذائی، پوشاک، تامین هزینه های مسکن، درمان و معیشت از سوی انجمن حمایت از زندانیان بخشی از فعالیت های بی منت و قابل توجه این انجمن خیریه در سال های اخیر است.
وی اضافه کرد: کمک به زندانیان جرائم عمد و غیرعمد و تلاش برای آزادی و بازگشت آنان به آغوش خانواده ها، حرکتیا رزشمند بوده که توسط انجمن حمایت از زندانیان مراغه با گستردگی بیشتری در حال انجام است.
وی با بیان اینکه این انجمن علاوه بر خانواده های زندانیان مراغه، خدمات حمایتی به سایر خانواده های زندانیان سایر شهرها ارائه می دهد، گفت: این اقدام براساس نیاز و با موافقت هیئت مدیره این انجمن در راستای حمایت از اقشار نیازمند انجام می شود.
رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه افزود: در طول سال گذشته 11 سری بسته های حمایت غذائی، تحصیلی و پوشاک به خانواده های زندانیان نیازمند زیرپوشش این انجمن اعطا شده است.
نجد اضافه کرد: با تلاش خیران نیز در طول سال گذشته، 2 نفر از محکومان به قصاص با تامین بخش بزرگی از بدهی دیه آنان، از چوبه دار رهایی یافته و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
رئیس دادگستری مراغه نیز در این نشست با اشاره به رویکرد حبس زدایی و قضازدایی قوه قضائیه گفت: براساس نتایج علمی و پژوهشی زندان درمانی برای کاهش جرائم نبوده و نخواهد بود.
حبیب قنبرزاده افزود: برای اصلاح و تربیت در زندان ها، جنبه کاردرمانی در این مراکز مورد توجه قرار گرفته و این امر در انجمن حمایت از زندانیان مراغه با ایجاد کارگاه های حرفه آموزی و اشتغال زایی دنبال می شود.
وی با بیان اینکه ظرفیت محدود زندان ها و وضعیت اقتصادی جامعه اجازه افزایش زندانیان را نمی دهد، ادامه داد: اجرای احکام جایگزین از جمله زندان باز و کارگاه های حرفه آموزی از رویکردهای سازمان زندان ها و دستگاه قضائی است.
وی اضافه کرد: خانواده ها برای پیشگیری از دعاوی حقوقی و قضائی، از تجمل گرایی، مهریه های سنگین و عدم توجه به سبک زندگی اسلامی پرهیز کنند.
بازرس و عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از زندانیان مراغه نیز در این نست با تشریح عملکرد این انجمن گفت: در طول سال گذشته حدود 1.5 میلیارد تومان برای حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند هزینه شده است.
مرتضی باستانی افزود: برای تامین سبدهای کالایی خانواده ها در این مدت، بیش از 451 میلیون تومان هزینه شده که توسط خیران این شهرستان تامین شده است.
وی ادامه داد: بیش از 56 میلیون تومان در قالب کمک های نقدی و معیشتی، 35.3 میلیون تومان برای کم هزینه تحصیلی، 99.8 میلیون تومان برای فعالیت های فرهنگی و بازپروری، 189 میلیون تومان برای فعالیت های تبلیغاتی و اجتماعی و نیز 87.7 میلون تومان نیز برای تجهیز مرکز اشتغال زایی این انجمن صرف شده است.
وی اضافه کرد: مازاد درآمد 148 میلون تومانی این انجمن نیز براساس مصوبه هیئت مدیره در زمینه توسعه کارگاه های اشتغال زایی، برای تامین موجودی کالا و حمایت از مددجویان ذخیره شده و امسال هزینه خواهد شد.
به گزارش ایرنا در این نشست با رای اکثریت اعضای مجمع عمومی، کریم اصغروند و مرتضی باستانی به عنوان بازرسان انجمن حمایت از زندانیان مراغه انتخاب شدند.
به گزارش ایرنا، بیش از 450 خانوداه زندانیان شهرستان های مراغه و عجب شیر و تعدادی از خانواده های زندانیان سایر شهرهای ایران که در زندان مراغه هستند از کمک ها و مساعدت های انجمن حمایت از زندانیان مراغه بهره مندند.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7487/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.