عباس خطیبی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از پروژه را آهن میانه – تبریز در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این پروژه یکی از پروژه های ریلی پنچگانه مهم کشور است، افزود: بیش از 60 درصد جوشکاری های مسیر انجام شده و عملیات تکمیل نهایی مسیر تا ایستگاه بستان آباد در حال اجراست.
وی با بیان اینکه مسیر میانه تا شهرستان بستان آباد بعنوان فاز اول تلقی می شود و تا تابستان آماده بهره برداری خواهد بود، افزود: در حال جانمایی ایستگاه ما قبل ایل گلی هستیم.
وی ادامه داد: با برنامه ریزیهای انجام شده و هدف گذاری های که داریم امیدواریم تا اوایل سال آینده ریل را به تبریز برسانیم.
معاون ساخت و توسعه راه‌آهن از تلاش برای اتمام عملیات اجرایی بستان‌آباد تا تبریز خبر داد و گفت: زیرسازی مسیر 80 درصد تکمیل شده و بخش عمده باقیمانده عملیات مربوط به پیچیدگی‌های طراحی و مهندسی در محدوده اتصال به ایستگاه راه‌آهن موجود در تبریز است.
وی افزود: در حال حاضر تمرکز بر اجرای عملیات اجرایی عرشه چند دستگاه پل بزرگ است و خوشبختانه با تامین نقدینگی در اواخر سال گذشته بخشی از ورق‌های مورد نیاز برای عرشه فلزی پل‌ها خریداری شده و امیدواریم به زودی شاهد اتمام عملیات عرشه این پل‌ها با دهانه‌های 30 تا 50 متری باشیم.
خطیبی تملک اراضی محدوده ایستگاه ائل‌گلی تبریز را بخش دیگری از مشکلات این پروژه برشمرد و اضافه کرد: برنامه‌ریزی شده تا پایان سالجاری و اوایل سال 1399 راه‌آهن به ایستگاه ائل گلی برسد که برای این منظور رفع مشکلات معارضین منطقه و آزادسازی مسیر در رسیدن به این هدف به ویژه رفع معارض در محدوده ایستگاه ائل گلی نقش مهمی دارد.
وی با بیان اینکه اهتمام دولت بر تکمیل پروژه و استفاده از آن است، ادامه داد: مساعدت های خوبی انجام شده و نتایج حاصل از آن بزودی رخ نمایی خواهد کرد.
با اختصاص 650 میلیارد تومان اعتبار شاهد نهایی شدن پروژه راه اهن میانه تا تبریز خواهیم بود.
به گزارش ایرنا، راه‌آهن دوخطه میانه - بستان آباد- تبریز از ایستگاه فعلی میانه واقع در مسیر راه‌آهن تهران - تبریز شروع و با گذر از شهرهای ترکمنچای، بستان‌آباد و باسمنج به ایستگاه کنونی تبریز متصل می‌ شود.
این طرح از سال 1379 آغاز شده است.
خط آهن تبریز ـ میانه ادامه راه‌آهن تهران ـ میانه است که در صورت تکمیل، فاصله بین تهران و تبریز را از نظر مسافت 114 کیلومتر و از لحاظ زمانی 5.5 ساعت کاهش می‌دهد.
این خط آهن به صورت دو خطه طراحی شده و حداکثر سرعت آن برای واگن‌های باری 120 کیلومتر و برای واگن‌های مسافربری 160 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
/3071/7239
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.