به گزارش ایرنا، داود گرشاسبی روز چهارشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان مرند با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تعدادی از مدیران کل ادارات استان با اشاره به موقعیت استراتژیک شهرستان، افزود: با توجه به تردد 20 میلیون نفر از این شهر در طول سال، لزوم توجه به جاده های شهرستان بیش از پیش احساس می شود.
وی با بیان اینکه از آغاز سال جدید تا کنون، تصادف منجر به فوت در شهرستان نداشتیم، گفت: اتمام عملیات جاده مرند - جلفا که سالانه بیش از 7 میلیون تردد از آن انجام می شود، از خواسته های مردم شهرستان است.
فرماندار مرند با اشاره به پیشرفت 70 درصدی پروژه مسیر خروجی کشکسرای به طول 7 کیلومتر، اظهار داشت: تلاش ما علاوه بر اتمام آن، واگذاری 10 کیلومتر دیگر از جاده مرند - خوی به پیمانکار است.
وی در مورد اصلاح ورودی شهر نیز گفت: با توجه به وقوع حوادثی در سال های گذشته، تغییراتی در ورودی شهر مرند از طرف تبریز ایجاد شده که ورود مسافران به شهر را کاهش داده است .
گرشاسبی با بیان اینکه نزدیک 100 درصد آب شرب و زراعی شهرستان از سفره های زیرزمینی تامین می شود، اظهار داشت: برای تامین آب 50 هزار هکتار زمین کشاورزی و آب شرب 250 هزار نفر در شهرستان، نیازمند تسریع در عملیات انتقال آب ارس به مرند هستیم.
وی همچنین با اشاره به جمعیت بالای شهرستان و تردد میلیونی مسافران از این شهر اعلام کرد: با وجود بیمارستان 100 تختخوابی در مرند، به نسبت جمعیت موجود نیاز به احداث بیمارستان دیگری بود که در این راستا موضوع واگذاری زمین برای احداث آن حل شده و خواسته ما تسریع عملیات اجرایی است.
فرماندار مرند گفت: در راستای احیای کاروانسرای هلاکو نیز، در صدد انتقال سند آن به میراث فرهنگی و سپس واگذاری به بخش خصوصی هستیم.
گرشاسبی افزود: تسریع در عملیات احداث ورزشگاه پنج هزار نفری، حل مشکل مسکن شهرک میلاد، بعثت، ولیعصر و شهر کشکسرای ، تامین اعتبار ساخت مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر مرند، صدور مجوز برای تامین آب شهرک صنعتی شماره 2، تامین اعتبار زیرگذرها و پل روستای دولت آباد از جمله مطالبات شهرستان است.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به مشکلات موجود در استان از جمله بیکاری گفت: مسوولان استانی باید پیگیری های لازم را در این خصوص داشته باشند تا در جهت تخصیص اعتبار برای حل مسائل بهتر عمل شود.
محمد حسن نژاد افزود: با توجه به سرمازدگی محصولات باغی و خسارت های زیاد به باغات استان، از مدیر جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی انتظار داریم با برآورد خسارت ها و انتقال به مسوولان مربوطه، نسبت به جبران ضرر به کشاورزان اقدام کند.
وی همچنین با اشاره به حل مشکل استادیوم ورزشی مرند پس از چند سال گفت: با توجه به اینکه کل ورزش استان در سایه تراکتورسازی قرار گرفته و به مشکلات ورزشی سایر شهرها توجهی نمی شود، ضروری است در این مورد نیز اهتمام ویژه ای انجام شود.
امام جمعه مرند نیز اظهار داشت: وظیفه ما این است به خاطر خدا به مردم خدمت کرده و تنها در برهه ای خاص و به خاطر اهداف دیگر، خود را جلوی چشم مردم قرار ندهیم.
حجت الاسلام علی نعمت زاده گفت: مسوولان به عنوان امین مردم، باید بخاطر جلب رضایت خدا، در خدمت مردم بوده و به حق مردم جسارت نکنند.
وی با انتقاد از تاخیر در انجام برخی پروژه ها در شهرستان اظهار داشت: مدیران استانی سعی کنند با تفویض برخی اختیارات به مسوولان شهرستانی، موجب تسریع در اجرای امور شوند.
شهرستان مرند با 250 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال غرب تبریز واقع است.
9916/6132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.