به گزارش ایرنا محمد وحدتی هلان روز یکشنبه با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران با حضور تعدادی از نمایندگان استان، اظهار داشت: اقدامات انجام شده و طرح های پیشگیرانه به منظور جلوگیری از خسارت های احتمالی بارندگی‌های استان در این جلسه سه ساعته بازگو شد.
وی تدابیر اندیشیده شده توسط دستگاه‎های مختلف در استان برای جلوگیری از خسارت احتمالی بارندگی‌ها را مثبت و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها راهکارهای لازم نیز علاوه بر ارزیابی عملکردها به منظور پیشگیری از خسارات احتمالی به هنگام وقوع حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله ارایه شد.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با ابراز رضایت از عملکرد فرمانداری‎‌ها و بخشدار‌ی‌ها در مدیریت بحران افزود: در روزهای گذشته وضعیت شهرستان‎ها و دورترین نقاط استان بررسی و به مدیریت بحران و استانداری مخابره می‎شد بر این اساس مجموع اقدامات به عمل آمده در این ارتباط رضایت بخش است.
وحدتی بیان کرد: با توجه به حادثه‌خیز بودن آذربایجان شرقی تدابیر لازم برای بازگشایی مسیل‎ها و بازسازی ساختمان‌ها انجام شده بر این اساس با افرادی که در بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها اقدام به ساخت‌وساز می‌کنند نیز باید برخورد شود.
وی ادامه داد: باید تدابیر لازم هم برای انتقال حاشیه‌نشینان تبریز و ساکنان بستر رودخانه‌ها که بر اثر سال‌ها خشکسالی و نبود بارندگی در حاشیه رودخانه‌ها ساکن شده‌اند، اندیشیده شود.
وی همچنین با قدردانی از مشارکت‌های مردمی و اقدامات دستگاه‌های مختلف و سپاه در کمک به هموطنان مصیبت دیده در سیل، بیان کرد: مردم با وجود معیشت سخت و مشکلات اقتصادی مثل همیشه در کمک به سیل‎زدگان سنگ تمام گذاشتند.
رییس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی همچنین گفت: آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای کمک به سیل‌زدگان استان ایلام تعیین شده و امیدواریم مشکلات هموطنانمان با اتحاد مردم و مسوولان رفع شود.
سیل فروردین ماه امسال بیش از یک هزار و 622 میلیارد ریال به زیرساخت ها، محصولات کشاورزی و دامی و 165 میلیارد ریال به راه های آذربایجان شرقی خسارت وارد کرد.
3093/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.