به گزارش ایرنا، در اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی آمده است: بر خلاف ادعای احمد علیرضا بیگی، همه فرآیندهای اعلام آلایندگی یک واحد، کاملا کارشناسی و منطبق بر قوانین و ضوابط مورد عمل سازمان حفاظت محیط زیست کشور بوده و به طور قطع، نظر سلیقه ای یک نماینده یا گروه خاصی در این فرآیند تأثیری ندارد.
اطلاعیه حاکی است: این اداره کل در راستای احترام به افکار عمومی و رسانه ها و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و رفع نگرانی دوستداران محیط زیست استان، از مراجع علمی و تخصصی نیز برای بررسی دقیق و مجدد آلایندگی کارخانه کاوه سودا درخواست همکاری کرده است.
در اطلاعیه تشریح شده است: بر این اساس، حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اظهارات جدید وی {علیرضابیگی} را همانند اظهارات قبلی ایشان یک سویه و هدفمند ارزیابی می کند و آن را فرافکنی و نسبت دادن تهمت های ناروا به مجموعه مسئولان و پرسنل خدوم این اداره کل می داند.
در اطلاعیه اضافه شده است: استان آذربایجان شرقی دارای متولّیانی همچون استانداری و نظام منسجم قضایی، انتظامی و اطلاعاتی هوشیار و هوشمند است که همه موارد را به دقت رصد و پایش می کنند و بهتر است این نماینده محترم به جای فرافکنی، مدارک مستدل مورد ادعایی خود را در اختیار این مراجع قرار دهند.
در اطلاعیه اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی آمده است: پرسش مهمی که هم اکنون افکار عمومی را درگیر کرده این است که چرا آقای علیرضابیگی در زمان استانداری خود برای این کارخانه {کاوه سودا} این همه حساس نبوده و درباره لاگون های غیراستاندارد این مجموعه که باعث ترکیدگی و وارد آمدن خسارات جبران ناپذیر به آب های زیرزمینی و اراضی کشاورزی شد، سکوت کرده و بی تفاوت بوده است و حال تلاش دارند قصور گذشته را به گردن دیگران بیاندازند.
«کاوه سودا»ی مراغه به عنوان بزرگترین کارخانه تولید کننده کربنات سدیم کشور، با وجود استدلال سازمان های ذیربط مبنی بر نبود آلودگی زیست محیطی در آن، در هفته های اخیر به آلایندگی از سوی احمدعلیرضا بیگی، نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس متهم و سوژه رسانه ها شده است.
3077/6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.