محمد یاری روز سه شنبه در دیدار با مدیرکل فنی و حرفه ای استان، افزود: از مجموع 2 هزار و 815 نفر ثبت نام کننده، 2 هزار و 115 نفر در آزمون پایان دوره سازمان آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.
وی با اشاره به ضرورت و تاثیر حرفه آموزی و نقش آن در کاهش آسیب های اجتماعی اظهار داشت: این آموزش ها با پر کردن اوقات فراغت زندانیان و ایجاد انگیزه، میزان امید به زندگی در آنها را افزایش می دهد و بسیاری ازعوامل آسیب زا را بی اثر می کند.
مدیرکل زندان های آذربایجان شرقی، ایجاد فضای فیزیکی مناسب جهت برگزاری کلاس های فنی وحرفه ای را از جمله عوامل مهم در اشتیاق مددجویان به حرفه آموزی عنوان کرد و افزود: از جمله برنامه های مهم در سال جاری ایجاد بستر مناسب از نظر فضاهای فیزیکی برای مددجویان علاقه مند به مهارت آموزی خواهد بود که برای این منظور مقدمات اولیه آن در زندان تبریز انجام شده است.
وی خواستار ایجاد مرکز ثابت فنی و حرفه ای در زندان مرکزی تبریز شد و گفت: نبود شغل مناسب پس از آزادی، می تواند زمینه ساز جرم و بزهکاری در جامعه شود، از این رو توسعه کارآفرینی وآموزش مهارت های شغلی برای زندانیان، به منظور عدم بازگشت آنها به زندان باید به عنوان مهمترین مسئله مورد توجه قرار گیرد.
یاری ادامه داد: خوشبختانه در تمامی مراکز شهرستان های استان دوره های آموزش فنی و مهارتی برگزار می شود و اداره کل زندان های استان با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی توانسته تمامی تعهدات آموزشی را در سال 97 به انجام برساند.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان زندان ها از جمله سازمان هایی است که دارای مخاطبانی خاص است، ولی آنچه که اهمیت دارد این است که بحث پژوهش و آموزش در سازمان زندان ها نهادینه شده است.
یعقوب نماینده اضافه کرد: خوشبختانه در کشور ما، نگرش به زندانیان در مراکز زندان ها بر اساس آموزه های دینی و فرهنگ ایرانی است که منجر به نگرشی تلطیف شده نسبت به آنان شده است.
وی ادامه داد: متاسفانه این افراد در بازگشت به جامعه به شدت دچارمحدودیت شده و در اغلب مواقع نمی توانند به شغل قبلی خود برگردند و این مسئله اثرات روحی و روانی بر جای می گذارد.
مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای آذربایجان شرقی افزود: اگر برنامه ای برای پس از بازگشت زندانیان نداشته باشیم این افراد دچارافسردگی شدید خواهند شد.
وی آموزش را عنصری تاثیرگذار در رفتار افراد برشمرد و گفت: روش تدریس و سبک آموزش بر زندانیان باید کاملا متفاوت باشد و در خصوص نحوه و سبک آموزش زندانیان جای بسی تحقیق و پژوهش است و باید مورد توجه جدی و خاص قرار گیرد.
نماینده تاکید کرد: باید به زندانیان در کسب مهارت های اجتماعی، ارتباطی و نرم، آموزش های لازم را ارائه نماییم.
وی افزود: با همکاری و مشارکت دو مجموعه و از طریق خیران ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و فرمانداری ها و نمایندگان مجلس در تلاش هستیم این امکان را فراهم کنیم تا حداقل یک یا چند زندان را به تجهیزات مورد نیاز آموزشی استاندارد مجهز کنیم.
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.