رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز تاکید کرد: فضای دانشگاه باید فضای انتقاد و مطالبه‌گری صحیح باشد تا اساتید نیز در مسیر کیان دانشگاه حرکت کنند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمد حسین صومی در دوازدهمین جشنواره شهید مطهری خطاب به مسئولان، اساتید، معلمان و اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها گفت: در حد توان برای ایجاد فضایی برای توسعه بیشتر دانشگاه، تربیت بهتر دانشجویان و ایجاد دانشگاهی در شان مردم تلاش کنیم.
وی اضافه کرد: همه ما رسالت تربیت استعدادهای جامعه را بر عهده داریم و بر خود می‌بالیم که در دانشگاهی با قدمتی بالا حضور داریم و استعدادهای برتر این دانشگاه را انتخاب می‌کنند، از این رو هم ما باید به عنوان معلم دانشگاه جایگاهمان را خوب بشناسیم هم دانشجویان، هم اساتید باید با اخلاق حرفه‌ای به مطالعه عمیق و انتقال علم بپردازند و هم دانشجویان از تمامی لحظاتشان به خوبی استفاده کنند.
وی در ادامه با بیان اینکه امروز بسیاری برای گسترش ناامیدی در جامعه تلاش می‌کنند، گفت: بعضی‌هایمان عادت کرده‌ایم این افراد را همراهی کنیم.
صومی با تاکید بر این که امانتدار امکانات کشور هستیم، افزود: معتقد هستیم در راستای توسعه علمی کشور باید مطالبه‌گرانه از امکانات موجود حداکثر استفاده را کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه برتر دانشگاه علوم پزشکی تبریز بین دانشگاه‌های کشور و مراکز علمی بین‌المللی، بیان کرد: دو نفر از دانشمندان برتر جهان در این دانشگاه هستند و رتبه دانشگاه در سایت‌های علمی بین‌المللی قابل توجه است.
وی در ادامه با بیان اینکه تزار مالی دانشگاه با وجود مشکلات اقتصادی، مثبت است، اظهار کرد: 750 میلیارد تومان مطالبه و 640 میلیارد تومان بدهی داریم.
رییس جشنواره شهید مطهری با اشاره به اینکه برخی اقدامات مختص دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، گفت: راه‌اندازی بخش مراقبت از مادران باردار پرخطر و بانک شیر نوزادان در مرکز آموزشی درمانی الزهرا تبریز از جمله این اقدامات هستند.
در پایان این مراسم از برخی اساتید برتر بازنشسته، اساتید راهنما و مشاور و پایان‌نامه‌های برتر تقدیر شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.