علیار راستگو روز دوشنبه در جمع اعضای هیات اجرایی خانه کارگر تبریز با بیان اینکه رسیدگی به مشکلات کارگران در اولویت کاری حوزه مسایل کار و تولید استان قرار دارد، افزود: طی سالجاری به همت اعضای کمیسیون کارگری استان به طور جدی با تشکیل مداوم جلسات اصلی و فوق العاده، پیگیر مشکلات واحدهای مشکل دار بودیم که منجر به اتخاذ تصمیمات خوبی شد.
وی اظهار داشت: با پیگیری ها و تلاش های انجام شده درباره کارخانه های ماشین سازی و بلبرینگ سازی، توانستیم با دریافت اعتبارات لازم مابقی مطالبات کارگران این دو واحد بزرگ صنعتی را پرداخت کنیم.
راستگو اضافه کرد: با تلاش های شبانه روزی مدیریت استان و با هماهنگی های انجام شده تلاش کردیم یکهزار و 600 نفر از کارگران ماشین سازی در زمینه دریافت حقوق مشکلی نداشته باشند.
وی مشکلات اصلی کارخانجات بحرانی آذربایجان شرقی را مسایل مدیریتی عنوان کرد و گفت: در صورتی که مسایل مدیریتی این واحدها رفع شود، با همراهی کارگران می توان واحدهای بحرانی که بیشترشان از برندهای مهم تولید و صنعت هستند را احیا کرد.
به گزارش ایرنا، دبیر اجرایی خانه کارگر تبریز نیز در این دیدار، اظهار داشت: با وجود مشکلات اقتصادی فراوان متاثر از تحریم ها در آذربایجان شرقی و شهر صنعتی تبریز گام های مفیدی در ایجاد محیط آرام برای تولید برداشته شد.
کریم صادق زاده با اشاره به وجود بیش از 670 هزار کارگر و 155هزار بازنشسته در آذربایجان شرقی، توجه ویژه برای پیگیری مشکلات این قشر را خواستار شد و اضافه کرد: خانه کارگر تبریز با عضوگیری بیش از 165 هزار نفر از کارگران و ارایه خدمات رفاهی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی، حقوقی و صنفی به عنوان بزرگترین نهاد کارگری در شمال غرب کشور در خدمت جامعه کارگری است.
وی به آغاز به کار ستاد بزرگداشت هفته کارگر آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: ما معتقدیم برنامه های هفته کارگر باید به شکل مردمی و توسط تشکلات صنفی برگزار و دولت تنها نقش نظارتی داشته باشد.
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.