معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار مراغه روز پنجشنبه در مراسم بهره برداری از این طرح ها در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سلامتی جامعه موضوع مهمی بوده و صرف هزینه در این حوزه بسیار ضروری است.
موسی شعفی با اشاره به اینکه مشکلات روحی و جسمی، افراد را از کارآیی و ادامه روند یک زندگی طبیعی باز می دارد، گفت: در نظر گرفتن هفته ای به نام سلامت، فرصت مناسبی است تا بیشتر به روح و جسم خود توجه کنیم.
وی افزود: با برنامه ریزی دقیق و توجه بیشتر به بهداشت و پیشگیری، از هزینه های بالای حوزه سلامت جلوگیری شود.
رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه نیز گفت: مرکز جامعه سلامت شیخ تاج در زمینی به مساحت 380 مترمربع و با اعتبار 700 میلیون تومان افتتاح و آماده ارائه خدمات به هفت هزار و 500 نفر در سه بلوک جمعیتی منطقه است.
اصغر تنومند گفت: همچنین همزمان با هفته سلامت درمانگاه دندانپزشکی معلم این شهرستان توسط بخش خصوصی در زمینی به مساحت 257 مترمربع و با هزینه کرد نزدیک به سه میلیارد تومان افتتاح شد.
وی افزود: در این درمانگاه 15 دندانپزشک به صورت شیفتی، 5 تکنسین دهان و دندان و 10 نفر کادر در پنج یونیت دندانپزشکی آماده ارائه خدمات به مراجعه کنندگان هستند.
وی گفت: از مهمترین اهداف این درمانگاه ارائه خدمات به قشر آسب پذیر و کم درآمد جامعه است.
وی اضافه کرد: دانشکده علوم پزشکی از مشارکت و همکاری بخش خصوصی در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی حمایت می کند.
وی ادامه داد: توجه به بهداشت دهان و دندان از اولویت های وزرات بهداشت بوده که در این میان ورود بخش خصوصی به این حوزه می تواند در ارائه خدمات بهتر و مناسبت تر موثر واقع شود.
شهرستان مراغه با حدود 263 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.