دکتر « محسن شانقی » روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله ها شامل انواع مواد ضدعفونی، واکسن، دارو و سموم به ارزش 500 میلیون ریال در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های دام و طیور به مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان ارسال شد.
وی ادامه داد: پنج گروه دامپزشکی شامل چهار گروه دولتی و یک گروه از بخش خصوصی شامل 15 نفر دام پزشک، تکنسین و کارشناس دامپزشکی نیز با هدف امداد رسانی و انجام امور بهداشتی و درمانی دام از جمله سم پاشی، ضدعفونی و معاینه به مناطق سیل زده استان های غربی کشور اعزام شدند.
شانقی ادامه داد: 21 هزار و 354 راس دام در مناطق سیل زده استان های لرستان و خوزستان توسط دامپزشکی استان مرکزی در برابر بیماری های دامی واکسینه شدند.
وی افزود: 52 راس گاو و گاومیش در روستاهای استان خوزستان علیه بیماری لمپی اسکین و 400 راس گاومیش، گاو و گوساله در این روستاها علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند.
10 هزار متر مربع از واحدهای دامداری در روستاهای استان لرستان نیز توسط بازرسان اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در راستای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های مختلف دامی با مقدار 130 لیتر سم و 50 گالن ماده ضـد عفونی و سمپاشـی شدند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.