آرش جابری دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی روزشنبه در جریان این بازدید در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به دلیل انتخاب تبریز به عنوان میزبان این دوره از مسابقات هیات اعزامی از سوی AFCحدود چهار ماه قبل سفر اولیه را انجام داده و کارشناسان امروز برای تایید نهایی میزبانی این مسابقات به این شهر سفر کرده اند.
وی افزود: این هیات از 23 تا 26 فروردین در تبریز حضور داشته و از سالن های ورزشی و هتل ها بازدید و تایید نهایی می کنند.
دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه سالن پورشریفی در دو سال اخیر میزبان مقدماتی مسابقات جام ملت های آسیا فوتبال بزرگسالان و تورنمنت چهارجانبه ای با حضور تیم ملی بود، افزود: سالن پورشریفی به عنوان سالن اصلی مسابقات انتخاب شده و سه سالن دیگر برای تمرین تیم ها در نظر گرفته شده است.
جابری گفت: تمامی امکانات سالن مورد تایید هیات اعزامی از سوی AFC قرار گرفته و فقط بحث اسکوربردهای ال ای دی بوده که قرار است با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی از تهران تهیه شده و نصب شود.
وی گفت: AFC به عنوان بالاترین نهاد ورزشی فوتبال در سطح آسیا یک تعداد استانداردهایی را به لحاظ سخت افزاری و لحاظ نرم افزاری تعریف کرده تا به استانداردهای روز دنیا نزدیک شویم و این برای پیشرفت ورزش استان هم مناسب است.
دبیر هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی در خصوص دستاورد سفر هیات AFC به تبریز گفت: سالن ورزشی پورشریفی یکی از استانداردترین سالن های موجود در ایران است و بعد از سالن 12 هزار نفری آزادی بیشترین مسابقات در این سالن انجام شده است.
وی خاطرنشان کرد: این مسابقات به لحاظ بودجه ای زیر نظر AFC بوده و کنفدراسیون فوتبال آسیا این بودجه را به فوتسال استان تزریق کرده است.
جابری افزود: برای این مسابقات حدود 300 ورزشکار و عوامل اجرایی و گروه داوری از سطح آسیا به تبریز سفر می کنند که این برای شناسایی فرهنگ و تمدن تبریز و نیز از لحاظ اقتصادی هم برای شهرمان مثمرثمر است.
به گزارش ایرنا، مسابقات جام ملت های آسیا زیر 20 سال از 22 خرداد تا چهارم تیرماه سالجاری با حضور 12 تیم از کشورهای آسیایی در تبریز برگزار می شود.
9917/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.