به گزارش ایرنا، در این مراسم معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان یزد گفت: یکی از مهمترین عوامل موفقیت و توسعه ورزش در رشته های مختلف بر عهده داوران است.
سید احمد هاشمی افزود: داوران یزدی در تمام رشته ها با همکاری هیات ها نقش مهمی در توسعه ورزش و ارتقای جایگاه آن در سطح کشور دارند.
وی خاطر نشان کرد: کسب مهارت های لازم، داشتن آمادگی روحی و جسمی و به روز بودن باید همواره مدنظر داوران به خصوص رشته پرمخاطب فوتبال باشد.
هاشمی گفت: کار قضاوت اهمیت و حساسیت خاص دارد، بنابراین داوران با سعه صدر و دانش افزایی به وظایف خود در زمین مسابقه اقدام کنند و توسعه ورزش را در نظر بگیرند.

** داوان فوتبال یزد ظرفیت بالایی دارند
همچنین رئیس هیات فوتبال یزد گفت: داوران استان از لحاظ علمی، توانایی روحی و جسمی در میان داوران خیلی از استان های کشور از ظرفیت و توانایی بالایی برخوردارند
عبدالرضا دستا، افزود: کار قضاوت در زمین مسابقه خیلی حساس است بنابراین داوران فوتبال، فوتبال ساحلی و فوتبال باید با آمادگی کامل و بدون تاثیرپذیری از دیگران فقط به وظایف خود عمل کنند.
وی تاکید کرد: داوران نقش الگویی مهمی در بیرون و داخل زمین بر دیگران دارند و باید همواره این روحیه و خصلت مهم را برای اثرگذاری بر جامعه هدف حفظ کنند.
این مسئول ورزشی استان در ادامه اظهار داشت: ارتقای علمی و عملی داوران یزد برای حضور قوی در امر قضاوت مسابقات مهم لیگ های کشور جزو برنامه های مهم هیات است که پیگیری می شود.
دستا خاطر نشان کرد: باید روز به روز جایگاه داوران یزدی برای قضاوت مسابقات معتبر کشوری افزایش یابد و برای تحقق آن به همکاری و فعالیت داوران و پیگیری مسئولان نیاز است.

** 25 داور فوتبال یزد لیگ های کشور را قضاوت می کنند
همچنین رئیس کمیته داوران هیات فوتبال یزد گفت: هم اکنون در مجموع 80 داور فوتبال با درجه و مدارک مختلف علمی برای قضاوت مسابقات مختلف با هیات فوتبال استان همکاری دارند.
وی ادامه داد: از ابتدای سال 1397 تاکنون سه کلاس داوری با حضور 60 نفر از علاقه مندان با همکاری فدراسیون در راستای ارتقای علمی و عملی داوران تشکیل شده است.
این مسئول تصریح کرد: از برنامه های مهم این کمیته برای سال جاری، شناسایی، جذب و آموزش داوران جوان علاقه مند و مستعد و ارتباط آنها با بدنه داوری استان است.
میرجلیلی گفت: در سال های اخیر توجه به جوانان و جذب آنها جزو اولویت های کمیته داوران هیات فوتبال استان است،امیدواریم همین روند با قوت همچنان ادامه داشته باشد.
وی افزود: برگزاری دوره های آموزشی و همچنین آزمایش منظم و مستمر داوران برای ارتقای همه ساله در چند نوبت در مجموعه ورزشی شهید نصیری یزد پیگیری می شود.
میرجلیلی ابراز امیدواری کردکه تمام برنامه ها و فعالیت ها بتواند ضمن جوانگرایی در امر داوری موجب جبران کمبود ها و کمک به توسعه فوتبال استان شود.
استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت، 25 تیم فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی در لیگ کشور و 75 تیم در لیگ استان دارد.
7536/ 2047/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.