امیرسرتیپ خرم طوسی روز پنجشنبه در یادمان سالروز شهادت امیرسپهبد علی صیاد شیرازی در تبریز، افزود: شهدا هم از جنس ما بودند، اما صداقت را در ابعاد جسم و روح خود تبیین و تقویت و همچون شهید صیادشیرازی هیچ گاه گروگان تشریفات نبودند.
وی اظهار داشت: شهید صیاد شیرازی منتظر حکم و تعارفات نبود، به طوری که او در عملیات مرصاد اگر چه حکمی در دست نداشت، اما برای مقابله با دشمنان انقلاب و منافقان منتظر نشد و فرصت عمل را از دست نداد.
امیرطوسی با اشاره به اینکه شهید صیادشیرازی خدمت خود در ارتش را از منطقه آذربایجان شروع کرد، اضافه کرد: او یک انسان مکتبی، مخلص، متشرع و متدین مثل مردم ولایی آذربایجان بود و کار خود را به درستی انجام می ‌داد.
وی ادامه داد: بزرگان به ما یاد داده‌اند که باید در هر کاری به متخصص آن کار مراجعه کرد و شهید صیاد این توفیق را داشت که هم خود عالم بود و هم از مجریان بهره کامل و کافی می‌ گرفت.
امیر طوسی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس به صیاد شیرازی خرده می‌ گرفتند که دست از سر افراد مسن بردارد، گفت: اما او همچنان در مکتب آنها بوده و موفق شده بود تا با بزرگان خود تعامل برقرار کند و از جوانان در مسیرهای پیشرو استفاده کند.
وی یادآوری کرد: قبل از شهید صیادشیرازی در ایجاد هم ‌افزایی موفق نبودیم و یک جاهایی با گره مواجه می‌ شدیم اما او توانست از انرژی ارزنده و پیشرو در کنار تخصص و تجربه استفاده کند.
مشاور عالی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی افزود: شهید صیاد شیرازی جسم ورزیده داشت و از تکاوران برتر بود اما یک بار هم به این استعداد خود نبالید.
به گزارش ایرنا، در این مراسم تابلو فرش منقش به تصویر شهید صیاد شیرازی از طرف سپاه عاشورا به ارتش جمهوری اسلامی ایران تقدیم و از خانواده 9 شهید ارتش جمهوری اسلامی نیز تجلیل شد.
شهید علی صیادشیرازی صبحگاه روز 21 فروردین ماه سال 1378 به دست دشمنان اسلام و انقلاب مقابل منزل خود ترور و به فیض شهادت نایل آمد.
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.