به گزارش ایرنا، آیت الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح که به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در میدان ارتش قزوین برگزار شد، تاکید کرد: ایمان به خدا برای حمایت از مظلومان در برابر مستکبران نقطه متمایز نیروهای مسلح ما با سایر نیروها در جهان است.
امام جمعه قزوین ادامه داد: دوران دفاع مقدس را باید در همه شرایط گرامیداشت و دستاورد آن را نیز به نسل های جوان امروز و فردا منتقل کرد تا آنان بدانند انقلاب اسلامی چه دورانی پر فراز و نشیبی را طی کرده است.
وی با بیان اینکه واقعه عاشورا درس های بزرگی را به انقلاب و مردم ما آموخت، ادامه داد: صبر و استقامت، وفاداری، بصیرت و دشمن شناسی، همراهی با مردم و حق مداری از جمله این درس ها بود که نمونه مصداق همه آنها نیز طی دوران هشت سال جنگ تحمیلی از سوی رزمندگان اسلام به تصویر کشیده شد.
آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و مقتدر ایران اسلامی امروز در حوزه دفاع الگوی بسیاری از مردمان مستضعف جهان شده، ادامه داد: ملت های مظلوم از جمله سوریه و یمن به امید پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی مانند سدی در برابر دشمنان و استکبار جهانی به ایستادگی خود ادامه می دهند.
امام جمعه قزوین اظهار داشت: تحقق وعده خداوند از آینده جهان با ظهور منجی عالم بشریت محقق می شود و زمینه ساز این وعده نیز نیروهای مسلح و جان برکف نظام مقدس هستند.
در پایان مراسم امروز یگان های حاضر در این مراسم از جمله تیپ مستقل 116 مکانیزه شهید صفوی، رزم نوازان، گردان حافظ صلح و 201، یگان احتیاط، گردان های توپخانه، گروهان تکاور، یگان های نمونه موتوری و ویژه نیروی انتظامی به همراه یگان نمونه موتوری سپاه صاحب الامر (عج) از مقابل جایگاه عبور کردند.
31 شهریور ماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران در سال 59 به عنوان نخستین روز از هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
8054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.