محمد عزیزی راد، دبیر علمی جشنواره مطبوعات از آغاز به فعالیت انتخاب آثار برگزیده جهت داوری در مرحله نهایی جشنواره خبر داد و اظهار داشت: بر اساس تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره؛ آثار مرتبط با حوزه طنز، کاریکاتور و عکاسی در استان داوری خواهند شد، علت این امر نیز حضور اساتید و صاحب‌نظران برجسته بومی در این عرصه‌ها است.
وی با بیان این‌که انتخاب و داوری آثار برگزیده در این بخش‌ها با تعامل میان خانه مطبوعات و رسانه‌های استان و انجمن کاریکانور ، انجمن عکاسی و محفل طنز زنجفیل صورت خواهد گرفت، افزود: انجمن کارتون تبریز نه تنها در سطح ملی بلکه در عرصه جهانی نیز شناخته شده است.
عزیزی راد ادامه داد: عکاسان حرفه ای و فعالان طنز استان نیز، اغلب از چهره های برتر کشور هستند و برخی در جایگاهی فراتر از سطح ملی قرار دارند، از این رو، داوری این آثار در خود استان و از سوی برگزیدگان صاحب نظر بومی صورت می گیرد.
وی با اشاره به انتخاب و داوری بخش حرفه‌ای و ویژه جشنواره نیز گفت: بررسی اولیه این بخش ازسوی هیئت انتخاب استانی انجام می شود و داوری نهایی نیز توسط تیم پنج نفره متشکل از اساتید و روزنامه نگاران مطرح، برجسته و بنام کشور، در تهران انجام خواهد شد.
عزیزی راد در پاسخ به علت دو مرحله ای بودن انتخاب و داوری آثار محتوایی جشنواره گفت: مصمم بوده ایم که داوری در بخش های ویژه و حرفه ای جشنواره با لحاظ مطالبه به ‌حق همکاران حوزه خبر و رسانه و در نهایت بی‌طرفی و عدالت در داوری آثار رعایت شود.
دبیر علمی جشنواره مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به اعضای هیأت انتخاب در بخش های مختلف گفت: محمد امین خوش نیت و سیدحسن آذری در بخش‌های محتوایی شامل(خبر، تیتر، مصاحبه، گزارش، یادداشت و مقاله، صفحه آرایی) و همچنین سیدرضا علوی، فرهاد باغشمال، علی اصغر عزیز پور در بخش طنز فعالیت خواهند کرد.
وی افزود: حسین صدری، علی حامد حق‌دوست، نادر فارغی اعضای هیأت انتخاب در بخش عکس، و رحیم بقال اصغری، صادق باقری و سمیرا یوسفی بعنوان اعضای انتخاب بخش کاریکاتور انتخاب شده و از امروز فعالیت خود را آغاز می کنند.
3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.