قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان این که مددکاری و مددجویی را در جامعه ترویج دهیم، تاکید کرد: جامعه ما به مددکار نیاز دارد و تنها کارایی مددکاری، حل مشکلات مالی بیماران در بیمارستان نیست؛ بلکه باید روند مددکاری و مددجویی در جامعه حاکم باشد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، دکتر علی اکبر طاهر اقدم در مراسم گرامیداشت روز جهانی مددکاری با بیان اینکه این برنامه به مناسبت قدردانی از مددکاران در آستانه روز مددکار مصادف با بیست و نهم اسفند ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: خداوند، بزرگ مددکار در کل کائنات است و کار شما که از همنوعان خود دستگیری می‌کنید، کاری خدایی است.
وی افزود: موظف هستیم از کسانی که در راستای رفع مشکلات مردم تلاش می‌کنند، قدردانی کنیم، مددکاران نیز به مثابه افراد خیری هستند که درست در لحظه نیت به انجام کار خیر، بهشتی می‌شوند و چقدر ارزشمند است که این اجر و مزد معنوی را با مسایل دنیوی عوض نکنیم.
وی با بیان این که نازل‌ترین وظیفه مددکار، تخفیف دادن به بیماران است، اظهار کرد: مددکاران سعی کنند تمامی مشکلات جنبی بیمار را حل کنند و رابط بین بیماران و خیران باشند.
طاهر اقدم در ادامه ضمن قدردانی از اقدامات اداره نظارت، بازرسی و ارزیابی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، بیان کرد: کاستی‌هایی که در روند کاریمان داریم، نباید موجب دلسردی شود؛ بلکه باید با وجود تمامی مشکلاتی که استکبار جهانی برای ما به وجود آورده است، دست در دست هم دهیم و به انسان‌ها به عنوان خلیفه‌الله خدمت کنیم.
وی در پایان با تاکید بر ضرورت تلاش برای جذب حمایت از کانون‌های سلامت و انجمن‌های حمایتی برای کمک به بیماران نیازمند، خاطرنشان کرد: در نتیجه اقدامات خیرخواهانه، افراد خیری همچون آقای مردانی آذر با صرف مبلغی بیش از 200 میلیارد تومان برای احداث بیمارستان 540 تختخوابی کودکان و آقای نوبری با احداث بیمارستان تخصصی 250 تخت‌خوابی بیماران مبتلا به سرطان برای کمک به همنوعانشان اقدام کرده‌اند.
ابراهیم صومی، مدیر بازرسی عملکرد و پاسخگویی به شکایات دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: کار مددکاری هنر است و با شروع پایش‌ها و بازرسی‌ها در دانشگاه، اقدامات مددکارانمان در جلب مشارکت خیران قابل توجه است.
وی با تاکید بر این که مددکاری در سطح استانمان در وضعیت خوبی قرار دارد و با ابراز خرسندی از تغییر نگاه‌ها نسبت به مددکاران، بیان کرد: خوشبختانه نگاه‌ صرف تخفیف دهنده مالی به مددکاران عوض شده است و مددکاران از نگاه مردم، مرهم آلام دردمندان هستند.
وی با اشاره به حرکت به سوی تخصص‌گرایی و داشتن مدرک مرتبط در حوزه مددکاری اجتماعی، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم در سال آینده، حتما مددکارانمان تحصیل کرده این رشته باشند.
در پایان این مراسم، مددکاران، مشکلات و پیشنهادات خود را در حضور مسئولان حاضر در جلسه مطرح کردند و با اهدای لوح توسط قائم مقام رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز از تعدادی از مددکاران اجتماعی، تجلیل به عمل آمد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.