سیداحد یوزباشی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان سوخت قاچاق برابر اطلاعات واصله از سوی پلیس آگاهی دایره مبارزه با قاچاق کالا و ارز شبستر از یک دستگاه تریلی کشنده کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: متهم این پرونده در اظهارات خود اعلام کرده که نوع سوخت گازوئیل بوده و برای روشن شدن موضوع از کالای مکشوفه نمونه برداری و با انجام آزمایش از سوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه استان، سوخت مکشوفه نفت سفید اعلام شد.
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان آذربایجان شرقی یادآوری کرد: ارزش ریالی هر لیتر از این محموله 52 هزار ریال و ارزش جمع محموله یک میلیارد و 560 میلیون ریال است.
یوزباشی ادامه داد: متهم به دلیل مباشرت در خرید و فروش، حمل و نقل و جابجایی نفت سفید خارج از ضوابط تعیینی دولت و نداشتن هیچ گونه مجوزی برای فعالیت، قاچاق کالای فوق محرز و مسلم شده است.
وی گفت: علاوه بر ضبط 30 هزار لیتر سوخت از نوع نفت سفید متهم به پرداخت بیش از 3 میلیارد ریال جریمه به میزان 2 برابر ارزش کالای قاچاق در حق صندوق دولت محکوم شد.
از ابتدای سال جاری تاکنون یک هزار و 793 پرونده قاچاق در اداره کل تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده و یک هزار و 813 پرونده مختومه شده است.
8023/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.